slowstick + EDF = ???

Hallo,

'k heb hier nog een slowstick staan die niks te doen heeft :lol:
nu wil ik er misschien een EDF opzetten (als dat mogelijk is)
Dus m'n vraag is: Kan ik op een slowstick een EDF zetten en zoja welke EDF ??
ik wil er misschien een edf opzetten met het overschotje van m'n kerstmis (als dat genoeg gaat zijn) omdat met het andere deel koop ik al vanalles.
als het kan een van bij rctechnics en liefst brushless. en niet te super duur :lol:

het vliegtuigje is deze:
12006390795.jpg

doeii

ja en nee...

ja, het kan, nee het is super inefficient, omdat edf een hele hoge 'propellorsleheid' heeft, dat zeg maar het tegenovergestelde is van wat de slowstick nodig heeft.

welke edf, dat weet ik niet, moet je aan iemand anders vragen :P

gaat wat te duur uitkomen voor mij :lol:
zoveel had ik er niet voor over.
ik dacht aan MAXIMUM 80 euro voor edf + motor + regelaar

doeii

(mag eventueel een slotje op)

Alexander zei:
oude computer fan met een brushless motortje dr in? 8)

Als je leven je lief is doe je dit dus nooit. Die computerfans zijn niet berekend op toerentallen van 20.000 toeren of meer per minuut.

Een goede optie zou zijn een GWS EDF 55 met een speed 300 achtige erin zoals GWS hem leverd.

ik heb al een keer een computerfan op een sp400 aangesloten, ging heel even goed totdat alle tandjes eraf schoten, gelukkig dat er een duct om zat 8O

niet op 20k rpm laten draaien, grote fan nemen, niet zo'n 80 mm, maar iets van >10 cm, en veel bladen, en dan rustig aan laten draaien, 10-15.000 rpm ofzo?

Waarom een EDF???

Het "past" gewoon niet op een slowstick, zoals alexander ook al schreef.

Met de standaard motor en prop zal je er veel langzamer mee kunnen vliegen. En (dus) ook leuker.

Mischien een beetje laat met info, maar beter laat dan nooit.

Maar computerfans kunnen best veel RPM draaien. Hier heb ik er een op mn dremel aangesloten en die op volle snelheid laten draaien: 35.000rpm volgens het boekje. Dus met kleine belasting zal dat zo een 30.000rpm zijn. Best hard was dat en zonder dat de fan uit elkaar klapte. Het was trouwens een 50mm. Met grotere fans zou ik het echt niet proberen. Dan wordt de kracht op de bladen te groot door de lucht die ze moeten verplaatsen.

Back