SLS accu's

Hoi.

Waar kan ik , behalve bij Stefan liposhop, deze accu's bestellen??? Bij Stefan zijn de verzendkosten duurder dan de accu;)


Gr: Adrie
 
Vroeger hadden ze een dealer in Nederland, ik kan hem nu niet meer vinden.
Misschien even een mailtje naar Stefan sturen?

Maar waarom zou je SLS willen hebben, er zijn zoveel betere en ook goedkopere accu's.
Sterker nog, in de praktijk zijn Turnigy en Gens Ace beter en goedkoper.
In Duitsland verliest Stefan ook steeds meer terrein.

GJ
 
Op dit moment heb ik 2 SLS accu,s in gebruik. Die heb ik al 2 jaar en zijn nog perfect tot nu toe, maar ik zal eens kijken bij Gens Ace.
 
Adrie,

Ik gebruik deze in de Etalon

Gens ace 1200mAh 11.1V 40C 3S1P Lipo Battery Pack - Gens Ace - Gens Ace


Trekt 46 ampere, kan 4 a 5 keer tot 200 mtr.
Ook bij lage temperaturen, toen 2 frisse dymond pakketten van 2200 mah na twee starts onder 3,8 volt kwamen en de regelaar uischakelde.

Ik heb ze inmiddels ongeveer 40 keer geladen, geen enkele bolling zichtbaar en balanceren ook netjes op 4,20 volt.

Ik ben er tevreden over, ook het verzenden ging prima en snel.
En ze zijn ook goedkoper als SLS

succes

Terence
 
Vroeger hadden ze een dealer in Nederland, ik kan hem nu niet meer vinden.
Misschien even een mailtje naar Stefan sturen?

Maar waarom zou je SLS willen hebben, er zijn zoveel betere en ook goedkopere accu's.
Sterker nog, in de praktijk zijn Turnigy en Gens Ace beter en goedkoper.
In Duitsland verliest Stefan ook steeds meer terrein.

GJ


Er zijn zeker goedkopere accus te koop, geen betere, meten is weten
 
Ach Niek, waarschijnlijk gaan de zaken minder en heeft men omzet nodig dus een draadje uit 2014 omhoog halen kan helpen.
En nog steeds geldt, er zijn goedkopere en betere te koop.
Meten is weten maar je moet ook weten wat en hoe je moet meten....
 
Geen idee hoor kenner gjvo maar ik heb het nieteens opgehaald als je een beetje oplettend was geweest had je dat ook gezien en de gene die dit heeft opgehaald heeft geen reclame gemaakt.

En meten is weten dat is correct en jij weet duidelijk niet wat je meet of hoe je meet aan je reactie te zien
 
Laatst bewerkt:
Sorry hoor, Joeribar maar ik schrijf dat iemand omzet wil maken en dat men wel moet weten hoe en wat men weet.
Ik ken SLS lipo's, weet ook waar ze geproduceerd werden en ik kan wel zeggen dat het voor extreme toepassingen niet de beste accu's zijn.
Ik kon dezelfde accu's ook inkopen maar vond ze niet interessant.
Stefan heeft er 10.000 euro ingestoken en er wordt een mooi labeltje met SLS op die chinese accu's voor hem geplakt.
Als iemand anders er merk "huppeldepup accu" op wil hebben dan ga je naar die chinese fabriek en laat voor 100 dollar een labeltje op een batch accu's plakken.
Lipo's van merk a en b verschillen alleen onder wat extremere omstandigheden.
En dat kan je achterhalen door ze te meten.
Maar als je niet weet wat je wilt meten en hoe, dan is een meting nutteloos.
Voor een gemiddelde modelbouwer is een accu die niet opbolt en waarmee hij lang kan vliegen al vaak goed.
Dan voldoen SLS prima, maar voor dat geld kan je ook 2 sets Gens of Hobbyking kopen.
Als je de accu extremer gebruikt moet je hem ook zo behandelen, dus opwarmen voor gebruik, goed opslaan en dat soort dingen.
En als je dan over meten gaat spreken dan zal je tijdens gebruik moeten meten met goede meetapparatuur en die ook goed moeten analiseren.
Ik denk dat er in Nederland nog geen 10 personen zijn die dit doen en kunnen.
Iedereen kletst elkaar maar na en weet amper hoe een lipo werkt.

GJ
 
Goed en wat nog jij extreme omstandigheden?

Ik vlieg hard 3d denk en speed met een Henseleit tdr 2 denk niet dat extremere omstandigheden bestaan wel? Wat fladderen met een vlieger is niet bepaald extreem.

Nu goed ieder hier zijn menig over, gelijk je zelf zegt dit draadje is van 2014 en de lipos zijn al serieus veranderd sinds toen denk ik zo.
 
Ik heb geen ervaring met 3D helivliegen dus daar kan ik niets over zeggen,
Het wedstrijd electrovliegen wat ik jaren gedaan heb was wel extreem voor de accu's, belastingen tot zo'n 120C zijn niet heel fijn voor de accu, dus moet je meten en ook je accu's goed onderhouden.
Ik was ook altijd op zoek naar accu's, vandaar dat ik bij de fabrikanten van onder andere SLS uitkwam.
Vreemd genoeg waren die accu's zo'n beetje de goedkoopste die je kon kopen en in die tijd ook de slechtste (voor onze toepassingen).
SLS is inmiddels al niet meer populair, elk jaar komt er wel weer een nieuw merk en als die zijn markering goed doet dan gelooft iedereen weer dat dat de beste zijn.
Ik werkte in de batterijen en electronica en het is een kwestie van tijd voordat de lipo eruit gaat en er een nieuw type batterij komt.
Er zijn al betere technieken dan een lipo alleen kunnen ze nog geen hoge stromen leveren.
Zodra ze dat kunnen is de lipo weg en kunnen we nog meer vermogen in modellen stoppen met hetzelfde gewicht.

GJ
 
Kan je me eens 1 merk noemen of enkele waar je zogezegd tevreden mee bent, ondanks met een plank vliegen is niet echt een extreme omstandigheid is
 
Laatst bewerkt:
In de tijd dat ik vloog (2 jaar geleden) voldeden Dymond en Lemon RC (zo heten ze in de handel) prima.
Ook sommige Turnigy pakketten voldeden goed.
Deze paketten worden in China bij Onbo gemaakt.

Het was belangrijk dat de spanning per cel hoog bleef en de accu niet inzakte.
Ook vond ik het belangrijk dat ik de accu meerdere keren kort achter elkaar kon gebruiken.
Nu vliegt het merendeel met Gens Ace omdat die kleine compacte cellen hebben en constante spanningen leveren.
En met een plank vliegen.. .als je je eens verdiept in welke planken ik mee vloog dan zal je zien dat dat redelijk extreem is.
> 400 A uit een 3000mAh pakket en dan daar een jaar mee doen.
Dat haal je niet met je vliegende koffiemolen en SLS accu's.
SLS wordt bij Sunbang in China geproduceerd.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top