Smartech Aero-Hawk helicopter info

• Topicstarter Topicstarter elladar
  • Startdatum Startdatum
E

elladar

Guest
hallo,
ik ga binnenkort misschien 2de hands heli kopen en ik zag 1ntje op marktplaats. helemaal kompleet maar 3 onderdelen die aan vervanging toe zijn. namelijk: binnenboard koppelingsstuk, sleep en casco. zijn dit dure onderdelen voor te vervangen en waar kan ik stukken vinden voor die heli ( op http://www.rc-racer.nl/(whl1oa55ihgg3uacv2rbgsbq)/PortalDefault.aspx?PageNumber=2&CategoryID=47&selection=15 staan enkele onderdelen. staan deze daar bij die ik zoek?

MVG
Frederic

elladar zei:
hallo,
ik ga binnenkort misschien 2de hands heli kopen en ik zag 1ntje op marktplaats. helemaal kompleet maar 3 onderdelen die aan vervanging toe zijn. namelijk: binnenboard koppelingsstuk, sleep en casco. zijn dit dure onderdelen voor te vervangen en waar kan ik stukken vinden voor die heli ( op http://www.rc-racer.nl/(whl1oa55ihgg3uacv2rbgsbq)/PortalDefault.aspx?PageNumber=2&CategoryID=47&selection=15 staan enkele onderdelen. staan deze daar bij die ik zoek?

MVG
Frederic
parts voor Smartech Skylark en Aerohawk kunt U vinden op
www.raidentech.com
Ikzelf heb er net besteld. Ze lijken mij ook gunstig geprijsd.
Sucses.

Pas een Smartech aan gekocht, moe zeggen dat ik dacht dat het gemakkelijk was een heli te besturen ,pfffffff
alé ik geraak al 40 cm van de grond, moe dan nog recht blijven en dat is moeilijk
kan het zijn dat hij onstabiel is door zijn eigen luchtverplaatsing door dat ik niet hoog genoeg ga?
dus de lucht die terug van de grond komt
wie help mijn

spyder

Hoi Spyder welkom!

Ja een heli besturen is niet gemakkelijk. totdat je het truckje door hebt dan blijkt er ineens geen bal meer aan. Gelukkig blijven er genoeg uitdagingen over.

Wat tips:
- Hou vooral de staart naar je toe tijdens het leren hoveren. Als je hier veel moeite mee hebt zou je een heading hold gyro kunnen kopen.
- 40 CM boven de grond is inderdaad moeilijker vliegen. Dit komt door het grond effect. De heli wordt min of meer instabiel door zijn eigen turbulentie. Probeer op een meter hoog te vliegen.
- Zorg voor een grote ruimte.
- Als een crash onvermijdelijk is: Stick naar beneden zodat er geen gas meer wordt gegeven. Dit scheelt aanzienlijk in schade.
- Pak de skids in piepschuim in en/of gebruik een koolstof trainingskruisje (zonder ballen)
- Stuur niet te heftig! Elke stuurbeweging heeft een vertraagde reactie. Veel beginnende helivliegers oversturen namelijk. Gewoon even tegensturen en stick weer in het midden.
- Anticipeer: Weet waar de heli naar toe wilt en stuur even tegen. Dan kan je hem helemaal stil houden op zijn plek.
- Bij windstil weer zou je buiten kunnen vliegen. Ga echter niet te hoog, de heli is een stuk minder bestuurbaar tijdens de afdaling.
- Hoog gras dempt een crash behoorlijk.

Succes!

Hallo forumdeelnemers,

ik heb me vandaag aangemeld als deelnemer.
Ben dus nieuw hier.
Sommigen van jullie ken ik via Email, anderen via mijn vliegschool.
Dat zijn bv ron van sommeren, marco, michel satoer (staat met foto op mijn site) , Hans, Arie, Roelof W. etc.
Ik hoop een vruchtbare bijdrage te kunnen leveren op het gebied van de elektrohelikopter.

vriendelijke groeten,

Henk-Joyce

Hallo Michel en Ron,

Bedankt voor het hartelijk welkom.
ron, nou kan ik ook eens zien hoe jij eruit ziet.

vr.gr.

Henk-Joyce

hi henk
en welkom bij ons forum gekken
toch maar besloten ons te eren met jou kennis van heli's
zo dat we hier meer know how op het forum krijgen
en henk de meeste mensen hier kenen mij beter onder highflyer want er zijn zo ver ik heb getelt ongeveer 4 marco's en allemaal met een b in hun achternaam

Henk-Joyce, ik dacht het al, die naam, van waar ken ik die?? Tot ik mij realiseerde dat ik het allemaal van jou website heb geleerd "how to set up the eco 8" met Plettenberg en Schulze. Geen makkie in het begin. Eind goed al goed. Nu bent U wat dichter in het forum mochten er problemen rijzen. Good to see you.

Vangaever

to SPYDER:
welkom op het forum. Heeft U nog steeds die grote indoor hal leeg staan. Er zou daar tocht iets georganiseerd kunnen worden???

ja die indoor hal in Ieper staat nog leeg voor het zolang duurt,zolang hij niet verhuurd is kun je nog komen indoor vliegen met heli's 1000 m2 wind vrij!!
als er inderdaad genoeg mensen zijn die eens willen afkomen op het zelfde weekend, kan het gerust
maar eerst een belleke 057/21.84.00
greeeeeeeets SPYDER

hallo forumisten,

bedankt voor het hartelijk welkom. Ik waardeer het en vind het leuk.
Op mijn site vinden jullie veel informatie over de elktroheli, de programmering van diverse Robbe Futaba zenders, de programmering van een Kontronik Jazz regelaar, van een Schulze regelaar, de setup en uitvoering van verschillende Eco's met Hacker, Kontronik en Plettenberg motor, van de Logo 10, Logo 16 en Logo 20 en de Micro-Helis.
Niet alle pagina's zijn al compleet, maar dat hoop ik in de wintermaanden goed te maken.
vriendelijke groeten
Henk-Joyce

Gisteren ook een aerohawk besteld incl zenderset bij hobbydeals.nl.
Maandag wordt hij verstuurd, ben benieuwd :D

Back