smartech

• Topicstarter Topicstarter MetalD
  • Startdatum Startdatum
M

MetalD

Guest
ik heb gehoord dat het neit echt goede auto's zijn waarom niet en is dat echt zo ? 8O

kwalitatief uitermate teleurstellend ;)
ook aan reserve onderdelen komen is moeilijk.
zullen vast mensen blij zijn met hun smartech maar als je het een beetje algemeen gekijkt ligt dit merk net onder de betere merken.

M.V.G.
Tjeerd

Ik raad je hierbij af er een te kopen!
Ik heb zo'n jaartje terug een smartech onroad gekocht en die kon ik na een week al in de vuilnisbak gooien!! 8O 8O
Ik had een vastloper gehad en aan onderdelen was moeilijk te komen. Ik ben later op forums gaan zoeken over soortgelijke problemen en dat waren er nog al veel. Je kan dus beter een betere auto nemen (bijv. protech, hpi enz.) Je betaald dan wel iets meer bij aanschaf maar hebt er VEEEEEEL langer plezier van :wink: :wink:

Angelo

oke .
maar iemand zei dat smartech voor hpi ook de auto's maakt en ze zien er erg het zelfde uit hoezo is die dan slechter dan een hpi ?

Probleem van Smartech is dat ze veelal door computerwinkels verkocht werden (en nog steeds) en die winkels garantie en support tot de deur gaven. Mensen konden nergens terecht voor onderdelen en support wat het merk een slechte naam heeft gegeven

Nu zijn er ook modelbouwwinkels die dit merk als product voeren met wel support, dus het kan wel.

Mijn persoonlijke mening is dat je dan nog steeds afhankelijk bent van een klein aantal winkels mogelijk niet eens in de buurt. Wel bieden ze een behoefte aan goedkopere RC modellen.

oke maar betekend dat dat het wel een goede auto is behalve dat het moeilijk the komen is als er iets stuk is

MetalD zei:
oke maar betekend dat dat het wel een goede auto is behalve dat het moeilijk the komen is als er iets stuk is

Nou, eerlijk gezegd zijn het niet echt goede auto's. Ik had in 2004 op internet een smartech buggy gekocht en na een litertje rijden was de aandrijfas al versleten. En het was idd moeilijk om aan onderdelen te komen. Ik had mazzel omdat die internetwinkel er eentje uit mekaar had geschroeft om mij de onderdelen te verkopen. Een tijdje later werd ie niet meer verkocht. Heb hem na een paar maanden maar weer verkocht. Heb nu een savage aangeschaft en nog geen problemen gehad. Maar goed, da's HPI natuurlijk.
Ik zou zeggen, als je al een smartech hebt gewoon lekker doorrijden maar wel voorzichtig!

MetalD zei:

Nog iets waar ik achter ben gekomen. Het bleek dat Carson onderdelen wel op mijn Smartech buggy pasten. de auto's lijken erg veel op elkaar dus misschien kun je bij carson onderdelen bestellen!

ja die links werken niet maar het gat echt over de smartech want die kan ik goedkoper krijgen

Smartech heeft gewoon zijn naam slecht opgebouwd, veel gebruikers die ze kochten waren nog maar net beginners. Wat ik tenminste uit de meeste verhalen hoor.

Ik krijg over 2 weken een "test-auto" naar mijn huis gestuurt. Het is een 1:10 monstertruck met 3cc motor. Ik ga dus kijken wat er allemaal stuk zou kunnen gaan ik ga er hard mee om. Als die ervaring goed is dan ga ik een inkoopactie houden.

En ik kan ook aan Reserve onderdelen komen bij die leverancier die ik nu heb leren kennen!!!!

En vergeet niet dat als je met een ander merk begint dat ook die snel stuk kan gaan. Al koop je een hpi er kan van alles stuk gaan als je er fout mee omgaat. Dat is met alles zo. En er kunnen productie fouten zijn. Maar ik wacht op die testauto en vertel dan alles over die auto :lol:

als iemand er iets over weet vertel het dan ik kan maa weinig info vinde

MetalD zei:
Nog iets waar ik achter ben gekomen. Het bleek dat Carson onderdelen wel op mijn Smartech buggy pasten. de auto's lijken erg veel op elkaar dus misschien kun je bij carson onderdelen bestellen!

Dus carson is ook niet een al tegoed merk? Zou iemand een kort lijstje kunnen maken met betere merken naar mindere merken.
Dan heb ik een beetje een idee welke merke goed zijn en welke minder.

Ik hoop hier niet een eidenloze discuse mee te starten. Dus je hoeft er niet op in in te gaan als iemand een lijst maakt waar jij het niet mee eens bent!

Goed kost veel geld
Beter kost meer
Best is het duurste....

Om nou merken te noemen:
De goedkoopste auto's van alle merken zijn gewoon wat minder van kwaliteit, de middenklasse auto's zijn een stuk beter en de dure auto's zijn veelal puur op wedstrijd gericht, en daar ontloopt de kwaliteit elkaar niet veel, maar daar speelt vooral het gevoel en de ervaring van de wedstrijd coureur..

Smartech is het goedkoopste merk, gewoon omdat zij geen middenklasse en geen wedstrijdauto's maken..
Carson maakt zowel auto's in de goedkoopste klasse als in de middenklasse, en de auto's uit de middenklasse zijn heel concurrerend in prijs én kwaliteit..
Andere merken zoals Kyosho, Tamiya etc. leveren in alle klassen: van el cheapo tot topklasse...
HPI levert eigenlijk alleen middenklasse auto's en een paar wedstrijdauto's maar veel meer middenklassers....

Ehm ik heb een smartech tornado(vergelijkbaar met savage) en die bevalt mij zeer goed.
Ook als ik iets stuk heb is dat nog niet al te erg(ik heb een smartech winkel in de buurt dus...)
Maar soms zijn bepaalde onderdelen gewoon niet te krijgen daar ben ik het mee eens maar dan moet je gewoon vindingrijk zijn.
Ik had bij bijvoorbeeldt laatst mijn verbrandingkamer stuk en die was gewoon niet te krijgen dus wat heb ik gedaan?een verbrandingskamertje van force erin gezet.

Dus als je een beetje speurt en moeite doet kan je bijna alles wel vervangen, nou weet ik dat ik dus een winkeltje in de buurt heb en in het voordeel ben maar er zijn ook sites die onderdelen leveren zoals funracer.nl (en nee ik ben nog niet opgelicht) dus ik vind het merk zo slecht nog niet, maarja ik heb alleen de tornado van dit merk.

joester zei:
Ehm ik heb een smartech tornado(vergelijkbaar met savage) en die bevalt mij zeer goed.
Ook als ik iets stuk heb is dat nog niet al te erg(ik heb een smartech winkel in de buurt dus...)
Maar soms zijn bepaalde onderdelen gewoon niet te krijgen daar ben ik het mee eens maar dan moet je gewoon vindingrijk zijn.
Ik had bij bijvoorbeeldt laatst mijn verbrandingkamer stuk en die was gewoon niet te krijgen dus wat heb ik gedaan?een verbrandingskamertje van force erin gezet.

Dus als je een beetje speurt en moeite doet kan je bijna alles wel vervangen, nou weet ik dat ik dus een winkeltje in de buurt heb en in het voordeel ben maar er zijn ook sites die onderdelen leveren zoals funracer.nl (en nee ik ben nog niet opgelicht) dus ik vind het merk zo slecht nog niet, maarja ik heb alleen de tornado van dit merk.

De tornado lijkt in de verste verte niet op een savage. En aan je sig te zien weet je ook niet hoe een savage rijd. Iemand hier in de buurt heeft een tornado, een 1:6 met .25 motor heeft te weinig power. Een savage rijd hem er ook zo uit.

Back