Smeren van assen

• Topicstarter Topicstarter Inferno
  • Startdatum Startdatum
I

Inferno

Guest
Hoi,

Wat doe je best op de hoofdas en as van de staart om te smeren ? Ken iemand met een ingewreten staart as. Was me dit dus aan het afvragen.

Mvg

In principe hoef je een heli niet snel te smeren, aangezien vet ervoor zorgt dat vuil blijft plakken, terwijl het normaal eraf zou vallen

Als een as invreet, zal dit eerder te maken hebben met een kapot lager, en daar valt niet tegenop te smeren...

Hoi,

Teflon vet gaat prima, of teflon spray, maar dat laatste knoeit wat.

Ik gebruik al jaren Vario Titaanvet. Ben ik uiterst tevreden over, en je doet letterlijk jaaaaren met één zo'n tubetje. (Ben nu na 10 jaar halverwege het 3e tubetje :D )

Groet, Bert

Zelf gebruik ik al jaren naai machine olie (ook nog eens zuur vrij).
Met een zacht schilder borsteltje aanbrengen waar het moet.

Werkt prima.

Eigenlijk is elk soort smering prima, belangrijker is, dat je voor elke vliegdag controleert of alles soepel loopt.
Een paar regenspatten kunnen je swash of tail slider doen roesten met vastvreten tot gevolg.

Voordeel van vet is dat het vuil aan de uiteinden verzameld word, gebruik zelf ook Titanvet van Vario, werkt perfect!!

Olie of spray NOOIT gebruiken het vuil word hier juist door opgenomen en de boel zal nog sneller slijten als normaal.

Bull

Doe ik al jaren met olie nooit problemen mee gehad.
Trouwens vet en vuil lijken me nog grotere 'klemmers' dan
vb wat lichte olie.

Bull

Doe ik al jaren met olie nooit problemen mee gehad.
Trouwens vet en vuil lijken me nog grotere 'klemmers' dan
vb wat lichte olie.

Vet vult de tussenruimte op zodat er geen vuil tussen kan en het vuil wat evt. in de buurt komt word automatisch naar de uiteinden geduwd, zo nu en dan het vuile vet aan de uiteinden weg halen en opnieuw voorzien van vet en je hebt echt nooit problemen, denk maar aan die grote schotels vol met vet waar de trailers op aangekoppeld worden bij vrachtwagens;)

Dat het bij jou met olie goed gaat wil alleen maar zeggen dat je in een erg schone omgeving vliegt.

Maakt inderdaad ook veel uit (de omgeving)
Maar wat aarde stof komt iedereen wel eens tegen denk ik.

Bedoeld U het vuile vet uiteinde juist onder de Swash? (:D)
Ik heb hier al meerder berichtjes gelezen waar vuil de Swasch deed
vastlopen.

De grote vraag is natuurlijk werd daar vet of olie gebruikt?

Maakt inderdaad ook veel uit (de omgeving)
Maar wat aarde stof komt iedereen wel eens tegen denk ik.

Bedoeld U het vuile vet uiteinde juist onder de Swash? (:D)
Ik heb hier al meerder berichtjes gelezen waar vuil de Swasch deed
vastlopen.

De grote vraag is natuurlijk werd daar vet of olie gebruikt?

Inderdaad de swash en de tail slider.

Ik lees ze ook regelmatig, zijn allemaal olie gebruikers;)

Ik hoef mijn heli nooit te smeren, wat inverted vliegen en de olie druipt eraf ;-)

Zo erg is het nu ook weer niet, doch inderdaad smeren hoeft dan niet meer!

grt
Mario

Back