SMG Sirion 3 mtr. maiden geslaagd

Discussie in 'Overig / Experimenteel' gestart door MBM63, 18 jul 2021.

  1. MaartenCornelissen

    MaartenCornelissen

    Lid geworden:
    8 sep 2010
    Berichten:
    561
    Locatie:
    Amersfoort
    Een ander optie is: Een flinke accu in de romp (ruimte zat en de Sirion vliegt alleen maar beter met wat extra massa) en de plus kabel van accu naar esc buiten de romp leiden met een 4mm goudstekker daarin. Met een 3S 5000 mAh accu kun je uren vliegen en als het vliegtuig op de grond ligt trek je de goudstekker los en is alles spanningsloos. Je zou zelfs de plus en de min naar buiten kunnen leiden, dan kun je hem op het veld opladen.
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2022
    wim eon vindt dit leuk.
  2. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.334
    Locatie:
    Harderwijk
    Ik kreeg intussen nog een ander idee. Sinds mijn Soleo in een bos is gecrashed heb ik de romp ervan overkompleet. Het vleugelbed komt niet helemáál overeen, maar het scheelt niet veel, het opschroeven van de vleugel (nadat ik de plaatsen van de schroefgaten heb aangepast) gaat daar iets makkelijker, en vooral: de Soleo romp heeft een trekschroef, makkelijker opgooien dus en het scheelt heeeel veel ballast (de Sirion romp heeft een enorme klont lood in de neus). Of ik dan in de Soleo nog een luik wil maken zien we daarna dan wel...
    Voorlopig zit ik nog min of meer in een verhuizing, maar plannen maken is ook mooi.
     
  3. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.334
    Locatie:
    Harderwijk
    Het idee van Maarten om de stekker buitenop te plaatsen vind ik ook een leuke optie, maar als deze combinatie een beetje makkelijk monteert sla ik een boel vliegen in 1 klap.
     
  4. Spektrum99

    Spektrum99

    Lid geworden:
    14 jan 2022
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Hoevelaken
    Nieuwe kleurstelling Sirion image-14-03-2024_15-42-44-95.jpeg
     
    pompebled, Justus, bdoets en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina