Smit Frankrijk

Heren, beadankt voor de complimenten!

@Silverlit,
De tekeningen zijn goed te doen en vrij duidelijk. Het belangrijkste is dat je ze rustig bekijkt voor dat je iets ga doen. Controleer de onderdelen qua maat met de verschillende tekeningen en als het bv latjes of messing delen zijn kan je ook in het boek kijken voor de maten. Maar zoals ik al zei het belangrijkste is toch wel dat je de tijd neemt en niets overhaast.

Groeten,
Peter

@Adam,
Het was ook een beetje mijn opzet om het zo neer te zetten. Ik probeer een beetje rust bij die jongen erin te brengen en dat is dan niet kwaad bedoeld maar goed. Om te bouwen moet je wel een beetje rust hebben toch?

Groeten,
Peter

@Adam
Vergeet ook niet er zin in hebben. Er zijn wel eens dagen (gelukkig niet veel) dat ik geen zin heb om te bouwen en dan begin ik er ook niet aan. Meestal lukt het dan ook niet.

@Danny, bedankt

Hoezo adam ik heb er nu 4 dagen niet aan gewerkt, vind je dat overhaast?
Als je er 4 dagen niets aan doet wil niet zeggen dat je niet overhaast.
Het gaat er om dat als je wat doet, dat je niet overhaast.
Maar laat maar, dit topic gaat niet over jou, maar over de Smit Frankrijk, die overduidelijk niet overhaast gebouwd wordt.

@Adam
Vergeet ook niet er zin in hebben. Er zijn wel eens dagen (gelukkig niet veel) dat ik geen zin heb om te bouwen en dan begin ik er ook niet aan. Meestal lukt het dan ook niet.

@Danny, bedankt
het vragen stellen over de smit-frankrijk komt zospoedig mogelijk opgang.
vr.gr.adrie

Hallo Bouwers,

Hier voorlopig even de laatste update voor de vakantie. De ramen zijn er in gezet samen met de blauw getinte bovenraaampjes. De ruitewissers en de deuren zitten er nu ook vast op. Voor de rest moet ik nog een aantal dingentjes er in zetten zoals bv de koperen temp. meter en barometer maar dit wordt na de vakantie. Kijk rustig rond in de stuurhut.
Fijne vakantie allemaal.

Groeten,
Peter
dsc02236al.jpg

dsc02235a.jpg

dsc02229a.jpg

Wauw Peter, met open mond naar je werk gekeken. Echt ongelofelijk goed! Zo goed en mooi heb ik het nog niet eerder gezien op dit forum.
Ben zeer benieuwd naar de volgende foto's!

Ha peter,
ik had een vraagje over het railling-werk.
net zoals u stelde, Dat u er zelf ook een beetje gek van werd zeg maar.
hoe doet u dit precies?
met buigen en solderen enz.
dan weet ik dit ook gelijk voor m'n volgende scheepje.

Grttzz

Hallo Bouwers,

Hier voorlopig even de laatste update voor de vakantie. De ramen zijn er in gezet samen met de blauw getinte bovenraaampjes. De ruitewissers en de deuren zitten er nu ook vast op. Voor de rest moet ik nog een aantal dingentjes er in zetten zoals bv de koperen temp. meter en barometer maar dit wordt na de vakantie. Kijk rustig rond in de stuurhut.
Fijne vakantie allemaal.

Groeten,Peter

Daagg :bye:

Adrie,
Kan je nou niet is op houden met uw gestook.
ik hou het on-topic maar u moet toch 'net' weer ff off-topic gaan.
als je goed geluisterd had : "Als iemand een bericht stuurt wat je niet aanstaat, reageer er dan niet op!".

Mvg.

Een woord.. MAGNIFIEK!!!

Heb het hele verslag in één keer doorgelezen en met verbazing gekeken naar alle details!

Jaloers, nee maar wat al eerder aangehaald is, zakdoek erbij om het kwijl op te vangen...
Dit is modelbouw van de hoogste graad!! Ere wie ere toekomt zeggen ze dan maar dit moet wel met hele grote hoofdleters!
Blijf dit zeker geboeid volgen want zulk een meesterlijk bouwen heb ik nog niet vaak gezien.

Na al dit "geslijm" toch nog wat vragen:

Hoe krijg je het voor elkaar om tijdschriften, waterkaarten, instrumenten panelen etc. op zo'n kleine schaal zo duidelijk en scherp te krijgen? Hoe bevestig je dit?

Ik las dat je nu op vakantie bent en ik ga de eerste 2 van sept. dus.. antwoord zal lang op zich laten wachten..

grt,
Roelof

Back