Hallo allemaal,
We zijn inmiddels weer terug van vakantie en begonnen met werken. Een update zal nog even op zich laten wachten omdat ik mijn zoontje 8 maanden geleden beloofd heb om een F4f Phantom 1:32 te bouwen, het wordt dus tijd om mijn belofte uit te voeren.
@Roelof, de tijdschriften en waterkaarten etc haal ik via google binnen. Vervolgens zet ik de afbeeldingen allemaal in een excel bestand en maak ik deze in verschillende afmetingen. Als ik de juiste maat heb knip ik ze uit en doe ze dan lamineren. Hierdoor zullen ook niet verkleuren. De instrumentenpanelen maak ik van diverse materialen zoals messing en kunststofprofieltjes.
@Silverlit, het is moeilijk uit te leggen hoe ik het doe met het relingwerk. De reling op het brugdek heb ik gedaan voordat ik het brugdek ging spuiten ivm mogelijke beschadigingen door het richten en of het soldeeren.
In principe richt ik eerst de staanders, als deze goed staan plaats ik de middelste ligger en soldeer ik per staander. Ik begin met de buitenste staanders en werk zo naar binnen toe. Ik weet niet of dit de juiste werkwijze is maar iedereen heb zo zijn eigen manier. Het is eigenlijk een kwestie van goed uitmeten, soms gebruik ik weleens een proefstukje van een 0.5mm koperdraad om te kijken of alles goed uitkomt. De achterste reling heb ik op deze manier gedaan omdat deze nogal raar liep ivm de kraan die er op komt.
Groeten,
Peter
We zijn inmiddels weer terug van vakantie en begonnen met werken. Een update zal nog even op zich laten wachten omdat ik mijn zoontje 8 maanden geleden beloofd heb om een F4f Phantom 1:32 te bouwen, het wordt dus tijd om mijn belofte uit te voeren.
@Roelof, de tijdschriften en waterkaarten etc haal ik via google binnen. Vervolgens zet ik de afbeeldingen allemaal in een excel bestand en maak ik deze in verschillende afmetingen. Als ik de juiste maat heb knip ik ze uit en doe ze dan lamineren. Hierdoor zullen ook niet verkleuren. De instrumentenpanelen maak ik van diverse materialen zoals messing en kunststofprofieltjes.
@Silverlit, het is moeilijk uit te leggen hoe ik het doe met het relingwerk. De reling op het brugdek heb ik gedaan voordat ik het brugdek ging spuiten ivm mogelijke beschadigingen door het richten en of het soldeeren.
In principe richt ik eerst de staanders, als deze goed staan plaats ik de middelste ligger en soldeer ik per staander. Ik begin met de buitenste staanders en werk zo naar binnen toe. Ik weet niet of dit de juiste werkwijze is maar iedereen heb zo zijn eigen manier. Het is eigenlijk een kwestie van goed uitmeten, soms gebruik ik weleens een proefstukje van een 0.5mm koperdraad om te kijken of alles goed uitkomt. De achterste reling heb ik op deze manier gedaan omdat deze nogal raar liep ivm de kraan die er op komt.
Groeten,
Peter