Smit Hunter, indrukwekkend!

Deze schepen zijn net als een onderzeeer gebouwd.
Plaat plexiglas met boutjes.

Er zijn ook foto's van de oude Zwarte Zee die zo vaart.
Heb ook wel foto's gezien van een Duits model reddingsboot die gewoon op de Wezer vaarde met hoge golven.

Op een tijd had je de Duitse reddingsboot Paul Denker van Graupner.
Hier waren romp en dek al één geheel door over de opening een plaat plexiglas te maken was hij waterdicht.
Door de accu vast te zetten en de rest ook natuurlijk maar door die accu richte de boot zich zelf al weer op als hij over de kop ging in de branding.

ik geloof dat in het topic mooie plaatjes van de waterkant in het fotoalbum een leuke foto staat van een model wat echt lijkt uit een stukje van de film perfect storm. Ik weet alleen niet meer van wie de foto was

Beste,

De Het model is van een vriend van me "Thomas S".
Hij heeft ook een model van de "Smit Singapore". Beide schepen waren onlangs te bezichtigen in Heemskerk waar de IOS een bijeenkomst had.

Stefaan

fbortel zei:
Vergis ik me nou, of ligt ' ie steeds dieper?

Klopt ja.
Er heeft al eens een stuk over de bouw van dit model in de Modellwerf gestaan, met deze foto's erbij.
Na terug komst aan de wal bleek er een aantal cm's water in het schip te staan.
Dit was binnen gekomen door de gaten in het achterschot waar de sleeptrossen uit komen!

hey,

kheb daar al enkele foto's van gezien in het topic "mooie plaatjes van de waterkant" vind ik wel machtig.

groetjes Geert

Hoi

@ Jan

Dat het zelfrichtend, dit wil ik ook in mijn nieuwe project de reddingboot de Frans Verkade.

Dat durf ik niet met me Witte Zee :lol:

Groeten Justin

Back