Smit Lloyd 109!!

• Topicstarter Topicstarter Bugsier3_karsten
  • Startdatum Startdatum
@Botter
Ik heb zelf ook in de scheepvaart gezeten
maar het is toch wel leuk om zo iets te doen
het zal er ook wel leuk uit zien.

Mvg,
Karsten

ok, maar het kan zijn dat ik het verkeerd heb.. Ik lul ook maar zo wat zonder kennis van zaken ;)

nou Bottervriendje..

Dat blijkt maar weer is.
ik zal morgen wel even een foto uploaden voor je.
onderwater zitten de mogenlijke koelwaterroosters, die zitten meestal bij de kimkielem maar de uitlaten daarvan zal je morgen wel zien.

nou Bottervriendje..

Dat blijkt maar weer is.
ik zal morgen wel even een foto uploaden voor je.
onderwater zitten de mogenlijke koelwaterroosters, die zitten meestal bij de kimkielem maar de uitlaten daarvan zal je morgen wel zien.

Dank je wel Mando

Mvg,
Karsten

je ken toch ook een soort van vuilwater pompje net boven de waterlijn maken de uitlaat dan ,, of dekwasslang aan dek legge die water spuit?

Lier

Hallo allemaal

de lier staat in de boot hoor

ik heb een test gedaan met de lier.
ik kan er 2 accu´s van 12V 7Ah mee optrekken via mijn boot

dus genoeg kracht

Mvg,
Karsten

Hier wat foto´s

er komt morgen ook wel even een filmpje

dat heb ik nog op mijn dek liggen

ik moet alleen nog een motor bestellen voor de kopschroef
maar dat wordt gewoon een goedkoop motortje van Conrad

je ken toch ook een soort van vuilwater pompje net boven de waterlijn maken de uitlaat dan ,, of dekwasslang aan dek legge die water spuit?

Ja dat kan ook natuurlijk maar een dekwas slang aan dek is niet zo goed ja kan wel maar dan zit ik ook met altijd water aan dek
dat wil je juist niet hebben.

ik heb ook besloten om in de boot van me vriendin daar de boegschroef van te maken en gewoon op 12 V dan is ie sterk zat

Lier

Hallo Allemaal

Ik heb de sleeplier er net in zitten en nu komt er weer een lier bij
De lier komt voorin het schip te zitten

bijvoorbeeld als ik als achterboot ga of als ik gesleept word

Laatst bewerkt door een moderator:
dank je wel

De lier die er nu in staat is erg sterk
ik heb me boot er mee op kunnen tillen

de sleepdraad aan een haak in het plafon en dan oplieren

en ik til zo me boot op

Mvg,
Karsten

Bedankt,

Dit wilde ik weten.
Hoe veel accu's staan er in? hoe groot zijn deze accu's?
Sorry dat ik dit allemaal vraag, ik wil graag weten wat ik ongeveer aan accu's moet kopen voor de Solo 1:50.

Greetz,
Bart

Juist... Karsten

Jij met je Smit lloyd op 30 kilo..
zullen we het niet even bij 20 kilo houden? De enigste die van de Smit lloyd tijdelijk zo diep had gelegen, was de "Power Expres"(40e klassen)

@ Bart

De Solo en de Smit lloyd 109 vind ik nou niet bepaald met me kaar te vergelijken... Maar reken maar dat het een aardig zwaar beessie zou worden die denk ook wel de 30 kilo haalt. Zowieso is ze toch wel 20cm langer en een stuk breder en dieper.

Ik zal morgen wel een gewicht`smeting voor je doen van mijn Smit rotterdam 1:50

Alvast bedankt armando. Ik wist ook al dat er verschillen in formaten waren, ik wil gewoon een licht schatting, naar hoeveel accu's ik er voor moet kopen. Een rotterdam lijkt er natuurlijk nog meer op. De romp allen weegt volgens mij alleen al 3 Kg. Het is een polyester romp.

Greetz,
Bart

Data volgens Tugspotters:
Mslb. SMIT HOUSTON (27.14681)PHPI
Te water 11-12-1976 opgeleverd 22-04-1977 werf, Verolme, Heusden bouwnummer 935.
Lxbxhxdg.: 67,54 x 14,53 x 6,91 x 6,24 meter, verplaatsing 5173,48 m3

Voor het gemak maken we van de verplaatsing 5173 ton = 5173000kg
5173000kg / 50x50x50 = 41,3kg

Dat lijkt mij wat zwaar aangezien mij Smit Kamara 70mtr lang is en veel "voller" en die komt op een gewicht van 35kg.
Ik vermoed dus dat de verplaatsing op Tugspotters niet correct is :(

Maar als je wel de juist water verplaatsing weet is het bij benadering dus zo uit te rekenen.

Op deze site staat meer info over de Waker. Aangezien de Solo de oude Waker is zal er hier geen verschil in gewicht in zitten.
Site:Scheepsgegevens

Sorry Karsten, dat ik je topic zo vervuil.

Greetz,
Bart

Back