@Martin Zoals je gelezen heb worden het de originele kleuren alleen wat Adam zei over hoe de oranje kleur zal worden hoop ik niet dat je, net als bij de Smit kleuren blauw en geel, een berg soorten oranje heb. We hebben het er wel eens over gehad dat ik twijfelde om een topic te openen maar ik heb er nu al weer plezier in. Tenslotte heb ik toen met de bouw van de Frankrijk ook goede feedback ontvangen van de medeforumleden. @Sjoerd, Ik hoop dat je net zoveel heb aan dit bouwverslag als aan het verslag van de Frankrijk. Groetjes, Peter
Update Hoi Allemaal, Onderstaand een probeerseltje. Ik was benieuwd of je met schaal 1:50 toch nog een beetje details kan bouwen. In de ruimtes op het achterdek waarvan ik de deurtjes werkend heb gemaakt wil ik een werkplaats maken dus geprobeerd om een werkbank, boorkolom en bankschroef te maken. Moet zeggen dat het niet mee valt. Hierbij het resultaat. Groetjes, Peter
...Dan kan ik alleen maar zeggen: Het kost wat (moeite), maar dan heb je ook wat! Jemig wat mooi man! Dat doe ik je niet na!
altijd een genot om te zien hoe ver mensen kunnen gaan en hier blijkt weer willen is kunnen zal voor veel mensen een inspiratie zijn blijf je volgen veel plezier met de bouw henk
Update Hoi allemaal, Allereerst bedankt voor de complimenten! @Peter (horsepower) Bedankt voor het doorgeven van de kleurcode. Zal het zeker gaan navragen. Maar ook hier geldt, net als bij Smit, dat de kleuren altijd een beetje kunnen afwijken zeker als ik lees dat jullie vroeger er zelf ook een beetje rood toevoegde. De boorkolom met de werkbank vandaag geverfd, hier het resultaat. In de werkruimtes komt ook verlichting zodat je het eea beter kan zien, waarschijnlijk met een leesbrilletje. Zo heb ik het maoeten maken ook, Groetjes, Peter
mooi werk peter! nu alleen nog het setje met schroefendraaiers, de hamers en de tangen nee, grapje hoor,dat zou wel heel erg klein worden. blijf je graag volgen Jan
update Hallo allemaal, Het is weer maandje geleden dat ik wat gepost maar heb niet helemaal stil gezeten. Allereerst heb ik samen met Ron Alders de bedrading aangelegd voor de kamforks (nogmaals bedankt Ron). Voor de aansturing van de kamforks heb ik een printplaatje gemaakt met twee schakelrelais. Dit heb ik ook in de Smit Frankrijk voor de sleeplier en dit werkt perfect. Ik heb er in totaal vijf gemaakt. Twee voor de kamforks en de rest voor de sleeplieren. De twee deurtjes met patrijspoortjes gemaakt voor naast de beting. Het volgende is de verlichting waar ik eerst Leen Boers voor wil bedanken voor het sturen van de TL-bakjes(SUPER). In de TL-bakjes zitten twee smdleds in serie geschakeld. Zo ziet het geheel eruit. Alles is nog demontabel voor het spuiten maar ik was zelf ook nieuwsgierig hoe het stond. De werkruimtes binnen zijn ook verlicht. Dit zijn de werklampjes die bij de bouwdoos zitten. Aangezien ik deze mooi vind wil ik proberen om deze uit te frezen om er ook een ledlampje in te maken, zal een beetje pielen worden omdat ze nog geen 5 mm zijn. Nou, dit was het weer en tot de volgende update. Groetjes, Peter
Hallo Peter, Ziet er geweldig uit. Ik blijf je volgen. Mogelijk wat inspiratie opdoen voor mijn volgende objet, de SL14. Na de Happy Hunter gaat deze op de werf. Groet Sjoerd
Weer een prachtige update Peter En erg realistische verlichtig. Blijf u graag volgen, ik heb zelf ook nog een Smit Lloyd 109 staan. Jan
Update Hallo luitjes, Bedankt voor de complimenten. Deze week bezig geweest om de kamforks in te bouwen. Ik heb een tijdje zitten peinzen hoe ik deze ging in bouwen aangezien ik hem ook demontabel wilde houden voor als er misschien een storing in zou komen. hiervoor heb ik een gedeelte van het dek uitgesneden en tevens een dwarsspantje. Het dwarsspantje heb ik ondervangen door eem 4 mm dikke aluminium plaatje te maken. Het uitgesneden dek heb ik vervangen door een plaatje lexaan. Het lexaan wordt nog wel verstevigd met 4 mm lexaan strippen maar dat later. Zie hier het resultaat. Het geheel ga ik vastzetten met M2 verzonken boutjes. Tevens gelijk een leuke inkijk zodat je kan zien hoe het werkt. Zit alleen te denken hoe ik de kamforks ga bevestigen op het lexaan, het kan met Stabilitt maar dat vind ik niet zo mooi gezicht, een andere optie is om in het bovenplaatje van de kamforks draad in te tappen en zo te bevestigen aan het lexaan. Als laatste ook voor het achterdek een doorzichtige plaat gemaakt. Dit was het weer voor even. Groetjes, Peter
Hoi Adam, Beter iets te veel dan net iets te weinig. Ja toch? Ik denk dat de LLoyd 115 aardig aan het gewicht zal komen. Groetjes, Peter
Dat is waar, je kan beter wat knijpen dan te kort komen, maar dat zit er niet in met die twee BB's. Ik meen me te herinneren dat mijn SL iets van rond de 22kg woog.
Hallo medebouwers, De bouw gaat niet hard maar hierbij weer een update. Omdat ik eerst het achterdek wil afbouwen ben ik begonnen om de cargorails te plaatsen. Onder aan de cargorails heb ik een hoekprofieltje gesoldeerd omdat dat een mooie rechte lijn en afwerking geeft voor de latere afdekplaat die er tussen komt. Omdat ik toch niet tevreden was met de afwerking van de dekken van de werkplaatsen heb ik deze maar weer aangepast en dan met name de opstaande randen bij de palen (sorry, ben niet zo thuis in scheepstaal). Deze liepen eerst om de de palen maar omdat ze op het origineel ook niet om de palen heen lopen heb ik ze aangepast. Nou, dit was het weer voor even. Ik wens iedereen een fijne jaarwisseling toe en doe voorzichtig met het vuurwerk. Groetjes, Peter