Specificaties Smit-lloyd kleuren
Dames en heren,
mijn complimenten voor jullie werk; het heeft mij veel geinspireerd. Sommige modellen zijn werkelijk fantastisch, zoals ook de foto's in deze discussie.
In reactie op de eerdere post van Adam, omdat ik veel ben tegengekomen dat het niet duidelijk is welke kleur er precies op de schoorstenen van de oude Smit-Lloyd schepen zat, en gezien dat de interpretatie hiervan in de praktijk nogal uiteenloopt, ben ik hier wat onderzoek naar gaan doen.
Ik werk zelf (van oorsprong) bij smit en er zitten nog een enkele laatste der mohikanen binnen het bedrijf; zo ook de meneer die bij SL de inkoop deed. Hij bracht me in contact met de accountmanager van de verfleverancier van Smit-Lloyd Sigma, gevestigd als PPG Coatings in Amsterdam. Na veel zoekactie van hem (inclusief inschakelen van het lab) kreeg ik de kleurspecificatie voor de 'schoorsteenroze' en het dekkengroen:
Smit-lloyd schoorsteen roze:
NCS-S 3040 - Y70R
Via
deze site (geen persoonlijk belang bij) kun je ook een impressie krijgen.
Dekkengroen was Lily deck paint green 415 wat nu nu
Sigmarine 48 green 4199 is.
Ik ga geen namen noemen van de betrokkenen (dat waarderen zij misschien niet), maar ik wil Smit en Sigma/PPG Coatings wel hartelijk danken voor hun moeite! Hopelijk is deze informatie nuttig voor iedereen die er mee bezig is!
Succes allemaal met de bouw van jullie schepen.
vriendelijke groet,
'SL116'