Smit Nederland 1:33

Discussie in 'Algemeen scheepsbouw' gestart door Carracol, 12 jan 2020.

1. Carracol

Carracol

Lid geworden:
    5 dec 2014
    Hallo collega's,
    effe afwezig geweest na de laatste beproeving !
    Ben terug de zolder op gekropen om aan het volgende schip te beginnen.
    Ik ben spijtig genoeg niet zo'n grote schrijver zoals vele onder jullie, maar ik lees en volg wel veel.
    Dus zoals al kunt raden is het de Smit Nederland geworden ( 1:33 )
    Zoals mijn vorig project de " AZIZ ", die ondertussen al heeft gevaren ( zal eens proberen de opname te downloaden op het forum, probeer ik bepaalde onderdelen te verbeteren door het na te maken in andere materialen i.p.v de originele stukken.
    Ik kijk dan naar voorbeelden van onze collega's en probeer dat ook eens !
    Maar soms is er niks te vinden en dan is het uitproberen geblazen. ( letterlijk en figuurlijk )
    Het een en ander zit al in elkaar ( en blijft gelukkig zo ) en alles gaat gestaagd verder
    Soms met foto's en meeste tijd vergeten om dit te doen ( dommerik )
    Ik zal weer proberen om er zoveel mogelijk te delen maar kan niks beloven , sorry !
    Nu had ik een vraag aan onze grote bouwers der modelbouw wereld, de sleephaak ( zie foto's ) heeft een soort van rem om het ontkoppelen van de sleepkabel te voorkomen
    Nu daar heb ik geen gegevens van, kan iemand daar mee helpen aub ?
    Alvast bedankt en de groetjes
    Ronn.

Bijgevoegde bestanden:

2. k-k

k-k Forum veteraan

Lid geworden:
    12 jul 2012
    Ronn, Zal zo even kijken of ik een paar plaatjes van mijn vergrendelbare trekhaak heb. Vandaag gauw even twee geschoten. De servo om aan het touwtje te trekken zit onder de opbouw. De wangen van de haak zijn gemaakt van dun aluminium. Grendel en schijf zijn van kunststof. De grendel valt met een nok in de schijf. Maak het geheel dusdanig lang dat de schijf niet op de sleeprand rust. Bij mij is dat wel het geval, met het gevolg dat bij enige belasting de schijf niet wil draaien. Bij gelegenheid wil ik nog eens een metalen schijf maken. Dat glijdt waarschijnlijk wat beter over de sleeprand, die bij mijn boot van RVS is. Gr. Klaas

20200113_153014.jpg 20200113_150009a.jpg 20200113_150405a.jpg

Laatst bewerkt: 13 jan 2020
  3. Carracol

Carracol

Lid geworden:
    5 dec 2014
    Bedankt Klaas,
    maar dan ben ik iets te snel geweest met mijn sleephaak te maken
    Ik heb namelijk het originele van Billing Boats gekopieerd er daar is in het ontkoppelstuk geen lip voorzien aan de onderkant
    zie voorgaande foto.
    Ik denk nu ook niet dat ik iets ga slepen om daarna het met een servo de sleep te ontkoppelen, lijkt voor mij iets te vergaand op de moment
    De lier is ook niet voorzien van een motor en is statisch opgebouwd, wel verbeterd in opbouw, foto volgt nog.
    Ook van deze lier zijn er weinig gegevens te vinden, zelfs in de bouwbeschrijving !
    Wordt vervolgt ...........
    Groetjes Ronn

Deel Deze Pagina