Goedenavond heren,
Ik vond het even belangrijk om dit te melden (geen flauw idee of het voor jullie ook belangrijk is) maar vandaag was het 2e pinksterdag en daar heb ik lang naar uitgekeken. Ik heb afgelopen week veel met de aandrijving zitten prutsen en vandaag had ik er dan eindelijk profeit van!
Vanmiddag rond 3 uur is de smit nederland voor het eerst te water geweest in een water van groter dan 1x1,5meter!
Ik heb haar eerst rustig op de kant nagekeken of alles echt na zin was toen heb ik haar in het water belast met stukken lood. Dit heb ik in de punt moeten leggen.
Zodra er lood in zat en dat hij dus een beetje recht lag ben ik rustig gas gaan geven. Thuis had ik de motoren beperkt tot zo'n 30%.
Zodra ik geloofde dat alles goed was hebben we de camera gepakt en de smit rustig het water ingelaten.
Varen doet ze als de beste en ik ben heel eerlijk gezegd tevreden met hoe ze vaart.
Ze heeft amper een afweiking en vaart netjes met een mooie boeggolf .
Helaas zijn het niet de beste foto's maar dit maakt niet uit. Ik wil deze week gaan proberen om het dek te plaatsen en haar zondag weer te laten varen op de club. Dan laat ik meteen een clubgenoot mee varen met de camera zodat we alles goed kunnen zien.
Zoals ik al zij ik ben erg tevreden alleen het achteruit varen gaat niet soepel met het sturen (alleen naar links gaat het minder) maar dat had ik ook met mijn smit rotterdam.
Jullie zullen nu misschien denken dat hij aan de voorkant nig te ver omhoog ligt en maak je geen zorgen ik heb kater nog wat meer lood neergelegd waardoow het iets beter ging.
Ik hoop dat jullie het met me eens zijn dat ze best goed te water ligt. En klaas, in het water komt er ook amper geluid uit.
Mvg wolter graaf