Smit Rotterdam BB Nieuw...

Maarten, Kun je het dek bij die ingezonken accommodatie voorzien van dunne alu hoeklijn? Dan de binnenkant van die hoeklijn omhoog laten staan, zodat de accommodatie er overheen valt. Door het dunne alu valt de accommodatie nog steeds een stukje in het dek en wordt hooguit een mm hoger. Wel het horizontale alu deel goed tegen het dek lijmen, met desnoods een paar strippen eronder. Succes! Gr. Klaas.

Goed idee, maar ik heb het (denkelijk) al opgelost met houten opstaande randjes, die exact in de opening van de opbouw passen. Zit goed klem en is ook makkelijk te verwijderen.
Verder is het bouwen nu zo goed als klaar. Alleen nog 12 patrijspoortjes, die komen deze of komende week wel binnen. En dan het grotre schilderwerk. En dan hoop ik een videootje van de eerste vaart na afbouw te laten zien...

Bijlagen

• IMG20260309205257.jpg
    IMG20260309205257.jpg
    126,5 KB · Weergaven: 45
  • IMG20260309205246.jpg
    IMG20260309205246.jpg
    170,4 KB · Weergaven: 45
  • Like
Reactions: k-k
Maarten: ik zie geen mast op het dekhuis, alleen een mast p[ de boeg en eentje op een platform tussen de schoorstenen.
De laatste was, toen ik een keertje aan boord was, zwart.
Zowel geschilderd zwart als 'stookolie-uitlaat-zwart'.

Hoe ik dat weet? Toen ik aan boord kwam (met mijn oudste zoon die een RC-bestuurd 1:200 modelletje had gemaakt), had ik een geel overhemd aan. Toen we terugkwamen van een expeditie in de mast voor een paar foto's, was het overhemd grotendeels zwart.
Eenmaal thuis en aantal nogal verwijtende blikken van mijn normaal o zo lieve echtgenote later, bleek dat geen enkel wasmiddel bestand was tegen de vlekken die verbrande zware stookolie achterlaat op lichte kleding... :rolleyes:

Leuke reactie, bedankt. Ik bedoelde idd de mast tussen de schoorstenen... Dan schilder ik hem wel met stookolie... Ik zoek ook nog een leuk mini cameraatje om op te nemen tijdens het varen . Dure GoPros zijn er zat . Ik denk dat die bewegingsmelding cameras met nachtzicht niet goed zijn. Wie weet of heeft iets?

Hallo Maarten, Jaren geleden heb ik een camera gekocht via??? Dacht Kruidvat. Zag er ongeveer uit zoals deze. Best wel leuke opnames mee gemaakt. Al een paar jaar niet gebruikt omdat mijn huidige laptop het niet helemaal snapt. Kijk maar of het je iets lijkt. Bijgaand een video om de kwaliteit te beoordelen. Het geluid is niet optimaal omdat de luidspreker het geweld van de versterker het niet aan kon. Camera staat op mijn Bugsier 3 net voor de brug.
Gr. Klaas.

Laatst bewerkt:
Maarten kijk maar even in de link onder de video. Gr. Klaas.

Back