Smit Rotterdam

Discussie in 'Algemeen scheepsbouw' gestart door Rene de Bijl, 5 dec 2019.

  1. Rene de Bijl

    Rene de Bijl

    Lid geworden:
    5 dec 2019
    Berichten:
    31
    Locatie:
    Noord-Holland
    Goedemorgen leden mijn naam is René De Bijl en ik ben nieuw hier.
    Ik ben de Smit Rotterdam aan het bouwen en nu stuit ik op mijn eerste probleem, ik ben bij het tweede dek gekomen en daar moet een los dek op komen wat je niet mag lijmen, maar ik zal er tot de tweede kajuit aan vast moeten lijmen, er staat op de tekeninik er nietg dat ik Acetate moet gebruiken maar helaas kan er niet achterkomen wat het is en waarvoor het is.
    Ik hoop dat er een lid op dit forum is die ook de Smit Rotterdam heeft gebouwd en mij kan vertellen wat het is en waarvoor het is.
    Alvast bij voorbaat mijn dank.
     
  2. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Reactie was fout...
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2019
  3. Rene de Bijl

    Rene de Bijl

    Lid geworden:
    5 dec 2019
    Berichten:
    31
    Locatie:
    Noord-Holland
    Ik wil je hartelijk bedanken voor de snelle reactie, maar op het plaatje in het tekening boek op pagina 14 staat bij het woord acetate iets wat je met een mesje moet snijden en dat is voor mij ?
     
  4. Imre68

    Imre68

    Lid geworden:
    29 sep 2008
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Vlaardingen
    Beste Rene,
    Acetate is volgens mij gewoon plasticfolie, je moet een gat uitsnijden dat om de rand van het gat in dek C licht zodat je de tweede kajuit niet aan dek C vast kan lijmen.
    Succes Imre
     
  5. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.118
    Locatie:
    Oostvoorne
    In de gebruiksaanwijzing staat om papier te gebruiken. Zie onderstaande tekst. Gr. Klaas.

    Fig. 11-12-13-14-15-16-17 Op deze pagina’s staat de bouw aangegeven van het dekhuis, stuurhuis met schoorstenen en de radarmast. Pagina 11 en 12 geven aanwijzingen hoe het dekhuis te maken indien radiobesturing ingebouwd wordt. Leg een stuk papier onder plaat C en zet het papier en plaat C met spelden vast op dek C. Spelden en papier verwijderen vóór het aanbrengen van dek D. Het dekhuis is dan afneembaar. De rest van de onderdelen aanbrengen als op de tekeningen. Het schilderen van de diverse onderdelen kan het beste gebeuren vóór het aanbrengen op het schip in verband met de bereikbaarheid van deze delen.
     
  6. Roelof_l

    Roelof_l

    Lid geworden:
    30 jun 2015
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Ha René hier even wat plaatjes. De reden is inderdaad om te voorkomen dat je muren op het dek vastlijmt. Op deze manier kan je de muren tegen de voetplaat aan lijmen. En als alles droog is kan je de plastic plaat van de voetplaat af snijden. Ik heb plastic van een doos kerstkaarten gebruikt.
    Groeten Roelof 20191205_164806.jpeg 20191205_164748.jpeg 20191205_164730.jpeg
     
  7. Frank Vekemans

    Frank Vekemans

    Lid geworden:
    21 okt 2008
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Benidorm (Spanje)
    In de bouwbeschrijvingen van Billing Boats, word het woord acetat gebruikt om de doorzichtige folie aan te duiden die je gebruikt om achter ramen te kleven
     

Deel Deze Pagina