Smit Rusland

Hallo iedereen,
ik heb sinds vandaag een Smit Rusland enkel hier moet nog wel het nodige aan op geknapt worden maar daar voor heb ik hem ook gekocht.
maar nu is mijn vraag welke Smit boot lijkt het meeste op de Smit Rusland zo dat ik daar foto's en tekeningen van kan gaan bestellen

ik hoor het graag van jullie

Hallo Gideon,

leuk de Smit Rusland :p Ben momenteel zelf bezig de Smit Denemarken te "ontwikkelen" Schaal 1:20 !!

De Rusland is een zusterschip van de Denemarken, Ierland, Zweden, Finland, Duitsland, Frankrijk en de Nederland.

Laat je nog wat op de site zien :?:

Laatst bewerkt:
Foto's zal ik zeker plaatsen, van hoe ze er nu er uit ziet en hoe ze er gaat zien
maar zo ver ik heb bekeken is het meer op de nederland gebouwd dan de rusland,
de mast van de nederland zit er nu op terwijl die van de rusland er anders uit zit,
dus ga nog even in dubio of ik er een rusland van maak of toch maar hersteld als de nederland

Je zou zo maar gelijk kunnen hebben, Google anders maar eens, ik heb ondertussen al aardig wat foto's van de Denemarken kunnen vinden....

Hallo Gideon,

Er zijn best veel verschillen tussen de Nederland en Rusland hoor.
Om te beginnen met de verschansing aan de voorkant, de Nederland heeft nog een extra verhoging aan de voorkant. De Nederland heeft een kraan aan de bakboord zijde van der sleeplier.
De schoorsteen uitlaten zijn net iets verschillend, bij de Rus zit hier nog een verlenging op.
En zo zijn er nog aardig wat kleine verschillen.

En ook in de kleurstelling zijn er verschillen.

Als je beide boten op zoekt bij http://www.tugspotters.com/tempframeset.php?id=foto.htm dan moet je een heel eind komen met de verschillen vinden.

Gr, Daan

hallo
ik zal vanavond alvast wat foto's plaatsen van de bovenbouw,
deze is in redelijke staat maar wil hem opnieuw in de verf zetten en reling enz vervangen

DSCF2056.JPG

dank u
ik zal er zo nog meer op zetten maar dan wel goed
hierbij de foto's van de smit rusland hoe hij nou is
nu nog op zoek naar foto's hoe de Smit Rusland er nu uit ziet.

]

Laatst bewerkt:
Bij welke sloperij heb je deze weggehaald

Daar kan je wel twee alluminium straal buizen aan hangen hoor
mvg
Frederik
Ook degelijke schroefassen is geloof ik niet overbodig

was nog net geen sloperij maar scheelde niet veel,
maar is een uit dagen project om te doen,
de straalbuizen had ik al in de planning om de er op te zetten enkel nog eens kijken waar ik aluminium straalbuizen van dan kan halen, beschik zelf niet over een draaibankje of iets, schroefassen worden ook vervangen, de roeren worden ook vervangen want die er onder zaten heb ik al weg gehaald, die zaten er gewoon los in,
ik ga mee eerst met de romp bezig houden om die weer netjes te krijgen.
zal de nodige uurtjes in gaan zitten
voor de schroefassen moet ik nog even kijken wat voor soort, zelf maken is helaas geen optie omdat ik daar geen middelen voor heb

mvg gideon

Laatst bewerkt:
Heren

De smit Frankrijk is een ander type 1800 boot dan de rest
De Frankrijk NIET de Nederland had een verhoogde kop en een werkkraan op het achterschip
En de Frankrijk had meer Pk en was binnen behoorlijk anders met de hutten

Tom
PS opschieten met bouwen want zolang varen deze boten niet meer

Tom,

Bij Nederland is die kop er al vrij snel op gelast dacht ik, net als bij de België.
In elk geval heb ik zat foto's van de Nl met de kop, ook toen de romp nog helemaal zwart was.

Maar de Frankrijk was wel de enige van de type 1800 waar ze het direct bij de bouw hadden gedaan, toch?

Gr, Daan

Laatst bewerkt:
Ik had het over de verschansing, sorry ik had "kop" moeten schrijven in plaats van kap.
Gr, Daan

Laatst bewerkt:
hallo zal binnen kort weer paar nieuwe foto's plaatsen van hoe de boot er nu uit ziet is wel heel kaal nu ben bezig om hem opnieuw op te bouwen,
maar heb tevens ander vraag, over een zender, welke type zender is aan te bevelen voor een boot, ik zat zelf aan de f-14 te denken ander type's ben ik niet zo in thuis dus wie kan me raad geven
alvast bedankt

1800 boten

Ik heb een art uit een duitsblad over een 1800 boot de Denemarken
Ik zal het even opzoeken en kijken of ik het prive nar je toe kan mailen
Als het goed is zit ik een vrdag op de Smit Ierland moeten er nog foto's gemaakt worden van iets
Daar heb ik wel de tijd voor

Tom

je kan natuurlijk ook langs gaan op de smit rusland zelf denk dat de bemanning je best wil helpen dan kun je gelijk detail foto's maken voor jezelf.

Back