Bouwverslag Smith Miniplane SIG

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door MichielNED676, 1 okt 2020.

  1. MichielNED676

    MichielNED676

    Lid geworden:
    23 sep 2005
    Berichten:
    965
    Op zoek naar een leuk klein en handzaam dubbeldekkertje kwam de Smith Miniplane op mijn pad. Heerlijk om deze winter te gaan bouwen, iets waar ik altijd veel plezier van heb. Niet van de tekening maar uit de doos. Vind een doos vol met hout heel prettig om uit te bouwen hoewel ik er ongetwijfeld weer mijn eigen draai aan zal geven want het moet echt praktisch zijn. De motor wordt een Saito FG11 benzinemotor (tje) Iets te zwaar maar methanol wil ik niet meer en electro is echt niets voor mij. Zal zo af en toe een update hier plaatsen.
     
    Gerald Rutten, AER, strutter en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Ohh, da's n snelle, veel plezier met de bouw.
     
    Theo P en MichielNED676 vinden dit leuk.
  3. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.517
    Locatie:
    Zuidelijk
    Heej, leuk kistje, heb ik ook jaren mee gevlogen, zelfs F4C wedstrijden mee gedaan als instap. Kistje staat nog steeds ergens op zolder met wat schade vanwege van het plafond gevallen... Vliegt heerlijk en inderdaad leuk bouwen. Ik had er maar een OS 52 viertaktje in zitten, ging best goed en paste nét onder het kapje.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    MichielNED676, jve, strutter en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. MichielNED676

    MichielNED676

    Lid geworden:
    23 sep 2005
    Berichten:
    965
    Wat leuk Gerald! Heb de doos binnen maar ben er nog niet aan begonnen. Wil eerst een gecrashte kist helemaal terug naar netjes vliegend hebben. En sat gaat goed. Maar met dit opkomende virus zal er deze winter genoeg tijd zijn om te bouwen schat ik zo in zolang we zelf niet ziek worden......
     
  5. MichielNED676

    MichielNED676

    Lid geworden:
    23 sep 2005
    Berichten:
    965
    Het begin is gemaakt. Ouderwets figuurzagen blijft leuk. Kreeg foto niet geroteerd op telefoon.

    [​IMG]
     
    De Mol, jve en strutter vinden dit leuk.
  6. MichielNED676

    MichielNED676

    Lid geworden:
    23 sep 2005
    Berichten:
    965
    [​IMG]

    Tis wel een heel klein vliegtuigje aan het worden. Maar de lol is er niet minder om. Lekker kruisverbindingen maken. En balsa is zacht hout maar bere sterk in deze constructie.
     
    HansH, bipeflyer, jve en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina