smoke systeem jetcat

een goede dag

ik heb een smoke pomp gekocht bij jet zubehoer van jetcat

nu heb ik een set gekregen ik volgens mij niet compleet is
er zit de pomp handleiding 2 keer stuurkabels de 4 mm slang

nu denk ik dat ik onderdelen mis namelijk de rvs inspuitleiding de stroomdraden voor de accu en wat kleinge dingen

deze staan namelijk wel op de site van jetcat zelf

jet zubehoer zegt dat het zo wel compleet is

wie zegt het mij

niels

Niels,
Ik heb de set in NL gekocht en zo te zien hetzelfde! Ik heb me er nog niet in verdiept wat ik allemaal nog extra nodig heb.....maar de inspuiting was me ook al opgevallen hoe dat dan verder moest.
Ik neem aan dat jij hem ook niet in een mooie verpakking gehad hebt en tevens goedkoper als hij bij JC op de site staat...

Als jullie eruit zijn laat dan graag jullie vorderingen ervaringen etc hier zien.

Ben zeer benieuwd hoe dit gemonteerd zou moeten worden en gaan werken, misschien altijs leuk voor een volgende jet ;-)

Laatst bewerkt:
smoke

Die smoke leiding zelf is voor iedere kist weer anders van afmeting en voor wat betreft bochten en kronkels.
Zo'n leidingkje is mijnsinziens zo gefikst, ik had de smoke in mijn XL Boomerang naar de uitlaat van de turbine via 2 dunne RVS leidingkjes lopen, uitgesplist d.m.v. een T splitter en vanaf de smokepomp met een 3 mm Festo slangetje.
Aansluitingen van de pomp zelf electrisch was onafhankelijk van de ECU bij mij, alleen de aansturing van de smokepomp was meegemixt met het gas kanaal op de ontvanger.
Ik gebruikte een 2S lipotje van 1000mAh als stroomvoorziening voor de smokepomp aandrijving.
P.S. zet je de smoke leiding te dicht bij de turbine, dan krijg je een mooie steekvlam en doe je de leiding te ver dan krijg je maar een dun rook sliertje, effe uitvogelen dus.
Een goed resultaat smoke kreeg ik met koelvloeistof/antivries voor de auto maar is een beetje te duur, met biodiesel gaat het ook goed en het beste gaat het met een goedje wat een beetje naar aardbeien ruikt/stinkt, haalde de piloten uit Duistland geloof ik.

Ger.

Op de site van AMT staat ook een instructie hoe eea aan te koppelen. Misschien niet helemaal volgens Jetcat maar wel handig om eens te lezen:

AMT Advanced Micro Turbines Linker tab bij "Download page", dan op smoke fotootje klikken.

Van de site:
nozzle_fixing.jpg

Groet,
Gerald

Ger,
Ik heb bij twee verschillende standjes op JetPower een kan meegenomen, uitproberen dus. Eentje moest ik verdunnen.
Die RVS leidingkjes, waar haal je die (ik ben natuurlijk weer zo'n kant-en-klaar turbine kopert...)
Hoe ver steken die in de uitlaatstroom?
Kun je een plaatje schieten van de tailcone met die buisjes er in?

Gerald,
Ah OK, ik zie dat ze bij AMT bleed gebruiken als stuwdruk ipv een pomp. Zal ook wel weer voor als nadelen hebben.

Zij spuiten ze de vloeistof in, áchter de motor. Ik meen dat de 1/1 broeders dat ook doen. Net wat Ger zegt, ff uitproberen.

Hmm, PP3 buis, die moet ik dus nog scoren....ik lijkt wel een ARF bouwer die geen stukje balsa heeft liggen, haha!

en het beste gaat het met een goedje wat een beetje naar aardbeien ruikt/stinkt, haalde de piloten uit Duistland geloof ik.

Ja, zal 3W smoke-olie zijn, dat is nogal een duur goedje, ik gebruik gewoon biodiesel, aan rook geen tekort:D

nederweeeert_46_.jpg

nederweeeert_47_.jpg

pijp

@Richard.

Dat bleedsysteem van AMT vereist natuurlijk wel dat je een behoorlijk sterke smoketank nodig hebt, als die tank klapt krijg je natuurlijk wel een prachtig spectaculair effect, is ook wat van/voor te zeggen :wink: heb je ineens wél een heleboel smoke.

De RVS pijp die ik gebruik is 2mm uit en 1mm inw, en dit 2 x uiteraard via het Tstuk, en dan gewoon met een ruitenwisservloeistofpomp voor de auto á 14.50 euri's ,wel het kleine formaat pompje nemen, via de automaterialen leverancier :wink: toerengeregeld met een speed 400 rondoregelaartje á 15 euri's.
Hoeft allemaal niet zo duur te zijn.
De RVS pijp heb ik via MRhobby Ridderkerk besteld, 3 daagjes later binnen, ook de exotische pijpmaten en materialen bestel ik via MRhobby.
Ik zal effe kijken of ik hier nog wat pijp over heb dan stuur ik je wel wat toe, 2 stukkies van zo'n 30 cm zal wel voldoende zijn, anders bel je zelf effe met MRhobby of met de modelbouwzaak bij je in de buurt.

Ger. (moet zelf nog effe de smoke op m'n XL Velox functioneel maken)

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb ff gekeken bij MRhobby, niks te vinden van kleine onderdelen (site is in onderhoud zegt de homepage)
Ger, heeft geen haast, misschien es te combineren met een biertje/koffie als je in de buurt bent....

Misschien beter eens afspreken, en dan gelijk dan maar functioneel maken op de Roe? of een andere kist van jou (MB339 Airmacchi ???????)

Ger.

Heb ff gekeken bij MRhobby, niks te vinden van kleine onderdelen (site is in onderhoud zegt de homepage)
Ger, heeft geen haast, misschien es te combineren met een biertje/koffie als je in de buurt bent....

ik heb contact gehad met jetcat.de zelf
ze leveren zoals ik hem heb beschreven
dus pomp leiding en enkle stuurkabels

wil je de rvs leidingen enz er bij bestel bij jetcat USA
die leveren wel alles dit omdat ze daar geen risco willen met zelfbouw dingen

klein tipje dus

Back