sneeuw effect

hallo iedereen,

Normaal gesproken weet ik veel van spuiten, want doe zelf airbrushen. Maar deze keer heb ik toch hulp nodig van mensen die er nog meer vanaf weten. ben van plan om een truck te gaan spuiten en daarna een sneeuw effect erop tegaan brengen. het normaal spuiten is geen enkel probleem, maar het sneeuw effect wel. heeft er iemand ervaring in hoe ik dit kan gaan doen!!!!

gr pieter

Ga eens kijken op het forum van de TWENOT (Tweede Nederlandse Organisatie voor Tankmalloten... ehhh... pardon :oops:: hobbyisten.
(Ben ik zelf ook lid van)
TWENOT : Homepage TWENOT en dan naar forum.
Daar staan zowel foto's als beschrijvingen van mannen die sneeuwdiorama's hebben gemaakt. Prachtig om te zien.

Als je een airbrush hebt is er de volgende optie:
Witte, wat dikkere dan normaal, matte verf in de airbrush en net zo lang afstellen tot je een soort korte "sliertjes" hebt die uit je airbrush komen.

Eerst proberen op een stukje afval!

wat bedoel je met sneeuw effect ?
gewoon witte stipjes ?

gewoon de lucht reduceren verf iets dikker houden en dan trekker steeds naar achter halen en dicht doen tot hij druppeltjes begint te spetteren.

Zo doe ik t met een conventioneel spuitpistool ook en met mn airbrush gaat dit eigenlijk wel het zelfde

als het tenminste is wat je naar zocht

grt
vncent

Back