Lo mannen... Vandaag op het veld lekker gevlogen met een aantal mannen...Huey heeft zn 2ehands cap 60 cc maidened vandaag...om een kort verhaal lang te maken.... de cap gaat het niet worden. We willen slepen ..... De cap is baksteen blijkt , en de Wilga daar zit nog wel wat werk in. Huey en Slijm hebben zoeiets van tempo...en stelden mij de vraag; is het mogelijk om snel een slepert in elkaar te draaien (dat doe ik als bouwert van de drie) ....En nee, geen gepruts, maar iets simpels...ik heb nog bouwtijd..maar denk ik niet te veel / nog twee/drie weken. Iets als een stick oid... We hebben alle spullen ervoor .....bergen 10kg servo's, ontvangers , telemetrie, motoren...maar nog niet de kist.. Ik heb al wat zitten denken.....Clark Y/RAF 48, 2,5/3 m span, sleephaak....lelijk, maar wel goed vliegend.....piep vleugels met wat balsa indekking....een soort big lift maar veel simpeler.... Misschien heeft iemand een idee ? Ik heb al wat sticks gebouwd....alleen nog niet maatje 60cc... Dit is het eerste plaatje wat ik kreeg met zoeken op "ugly giant stick"...ik lag in een deuk..maar goed....dit is wat ik zoek...aardig / groot model, eenvoudig, hoeft niet mooi te zijn....maar dan wel in de vorm van een vliegtuig .. Schattig tasje !
Klopt. Volgens mij een simpele kist, simpel te bouwen, die zelfs nog verder te versimpelen is.. Je zou die kist als uitgangspunt kunnen houden. Ik weet ook dat die kist makkelijk op te schalen is naar welk formaat dan ook. Volgens mij voldoet dat aan je eisen. Ik zeg.. Romp vervierkanten, schuimvleugels met carbonbuis ligger. Nahh voor jou? Weekje werken en vliegen!
Paf trainer 200 simpele straight forward romp alle instelhoeken 0 en domping ook ,0,5graad side thrust .een naca profiel remkleppen en rolroeren . dit is letterlijk lelijk ,makkelijk en goedvliegend en zelf uit te wqerken zonder tekening . op 2meter span daar een 60cc op(die van de cap) en je trekt alles omhoog .
De Greenley , super Greenley of Ampley ??? SSUK >>> Bouwverslag op BIGGS site : http://www.flytobiggs.com/index.php...d=96:greenrichard&catid=57:greenley&Itemid=68
Ik denk persoonlijk dat je bij het formaat wat je wilt (2,5 tot 3m is GROOT!) beter op zoek kunt naar een gebruikte. Dat is m.i. altijd veel goedkoper.
Die paf is precies wat ik in mn hoofd had met een versimpelde telemaster! Een 'omhulsel' om een dikke motor te laten vliegen. Wel zal het inderdaad altijd weer duurder zijn en meer werk kosten dan je denkt.. 2e hands is dan geen slecht idee. Daarmee kun je dan 'morgen' vliegen.
@the experts; Een gebruikte big lift met 60cc is misschien wat overkill ? Ik zie goeie suggesties hierboven tnx. Ik zit zelfs te denken (als we geen 2e hands slepert vinden met een week) om een "speed bouwdag" in te plannen...3 man, alle materialen in huis inc bouwtools, en dan een slepert in 1 dag in elkaar te zetten...ruwbouw. Afbouwen kan in 2 dagen daarna.... kwestie van goed plannen, beetje creatief zijn, alle materialen voor handen hebben en weten wat je moet doen, en vooral actie Een beetje zoals chip foose op discovery doet met "overhaul"....waar mensen jaaaaaren mee bezig zijn (hun klassieker opknappen)en dan fixen in 7 dagen. Maar dan nu nieuwbouw en geen auto maar een slepert.(en een slepert bouwen is 1000 keer simpeler dan een klassieker opknappen....ik spreek uit ervaring met klassiekers ) Moet kunnen dus, zonder concessies aan veiligheid / stevigheid etc..... We moeten er dan wel een leuke dame bij zoeken (misschien de dame met het leuke tasje van mn eerste post?)
'T gaat 'em de greenly SD worden...... Simpeler kan bijna niet. Komende dagen maar eens wat inventariseren / plannen..... In 3 dagen ? Moet kunnen Super Greenley Tug
Kijk hier zeker eens ... : >>> Bouwverslag op BIGGS site : Bouw van de Greenley (versie Richard, UPDATE febr 2011) Overweeg zeker de Ampley eens : http://www.scalesoaring.co.uk/TUGS/Plans/Ampley/Ampley.html
Telemaster Gigant 3,8m Spannweite http://www.rc-network.de/forum/show...-190-mit-MVVS-35ccm-Schlepper-Schleppmaschine
als je een goeie kist wil hebben is de greenley echt een goede zet. ik vlieg hem met 60cc zenoah en heb hem stevig (maar te licht) gebouwd. Gevolg lood op het staartvlak om dat te vermijden maak je het hoogteroer en richtingsroer best volledig ingedekt en/of in schuim-ingedekt. Ik kon hem probleemloos vliegen met 50cc rotomax elektro met 10cellen lipo(die nu in de biglift steekt. wil je iets kant en klaar: Aeromodelisme, annonces gratuites pour aéromodélisme et modèles réduits d'avions, hélicoptères, outillage pour modéliste. of iets groter (inclusief budget): Aeromodelisme, annonces gratuites pour aéromodélisme et modèles réduits d'avions, hélicoptères, outillage pour modéliste.
Is dit project in de ijskast gegaan...? Ik kan je inmiddels melden dat je met een gebruikte oude Big Lift en een DLE30 grooooot kunt slepen. Voor minder kosten dan wat je ook zelf zou bouwen. Ter inspiratie