Snel een slepert.......

Discussie in 'Sleepvliegtuigen' gestart door Kcnalp Kcnarf, 8 jun 2013.

  1. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Lo mannen...

    Vandaag op het veld lekker gevlogen met een aantal mannen...Huey heeft zn 2ehands cap 60 cc maidened vandaag...om een kort verhaal lang te maken.... de cap gaat het niet worden. We willen slepen ..... De cap is baksteen blijkt , en de Wilga daar zit nog wel wat werk in.

    Huey en Slijm hebben zoeiets van tempo...en stelden mij de vraag; is het mogelijk om snel een slepert in elkaar te draaien (dat doe ik als bouwert van de drie) ....En nee, geen gepruts, maar iets simpels...ik heb nog bouwtijd..maar denk ik niet te veel / nog twee/drie weken. Iets als een stick oid...

    We hebben alle spullen ervoor .....bergen 10kg servo's, ontvangers , telemetrie, motoren...maar nog niet de kist..

    Ik heb al wat zitten denken.....Clark Y/RAF 48, 2,5/3 m span, sleephaak....lelijk, maar wel goed vliegend.....piep vleugels met wat balsa indekking....een soort big lift maar veel simpeler.... Misschien heeft iemand een idee ? Ik heb al wat sticks gebouwd....alleen nog niet maatje 60cc...

    Dit is het eerste plaatje wat ik kreeg met zoeken op "ugly giant stick"...ik lag in een deuk..maar goed....dit is wat ik zoek...aardig / groot model, eenvoudig, hoeft niet mooi te zijn....maar dan wel in de vorm van een vliegtuig .. :D

    Schattig tasje !

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 10 jun 2013
  2. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Telemaster?
     
  3. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Ja zoiets ja....giant telemaster...er zijn zelfs tekeningen voor op inet....hmmm

    [​IMG]
     
  4. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Klopt. Volgens mij een simpele kist, simpel te bouwen, die zelfs nog verder te versimpelen is.. Je zou die kist als uitgangspunt kunnen houden. Ik weet ook dat die kist makkelijk op te schalen is naar welk formaat dan ook. Volgens mij voldoet dat aan je eisen.

    Ik zeg.. Romp vervierkanten, schuimvleugels met carbonbuis ligger. Nahh voor jou? Weekje werken en vliegen! ;)
     
  5. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.523
    Locatie:
    Ede
    Paf trainer 200

    [​IMG]
    simpele straight forward romp alle instelhoeken 0 en domping ook ,0,5graad side thrust .een naca profiel remkleppen en rolroeren .
    dit is letterlijk lelijk ,makkelijk en goedvliegend en zelf uit te wqerken zonder tekening .
    op 2meter span daar een 60cc op(die van de cap) en je trekt alles omhoog .
     
  6. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
  7. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Ik denk persoonlijk dat je bij het formaat wat je wilt (2,5 tot 3m is GROOT!) beter op zoek kunt naar een gebruikte. Dat is m.i. altijd veel goedkoper.
     
  8. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Die paf is precies wat ik in mn hoofd had met een versimpelde telemaster! Een 'omhulsel' om een dikke motor te laten vliegen.

    Wel zal het inderdaad altijd weer duurder zijn en meer werk kosten dan je denkt.. 2e hands is dan geen slecht idee. Daarmee kun je dan 'morgen' vliegen.
     
  9. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    @the experts; Een gebruikte big lift met 60cc is misschien wat overkill ?

    Ik zie goeie suggesties hierboven tnx. Ik zit zelfs te denken (als we geen 2e hands slepert vinden met een week) om een "speed bouwdag" :D in te plannen...3 man, alle materialen in huis inc bouwtools, en dan een slepert in 1 dag in elkaar te zetten...ruwbouw. Afbouwen kan in 2 dagen daarna.... kwestie van goed plannen, beetje creatief zijn, alle materialen voor handen hebben en weten wat je moet doen, en vooral actie

    Een beetje zoals chip foose op discovery doet met "overhaul"....waar mensen jaaaaaren mee bezig zijn (hun klassieker opknappen)en dan fixen in 7 dagen. Maar dan nu nieuwbouw en geen auto maar een slepert.(en een slepert bouwen is 1000 keer simpeler dan een klassieker opknappen....ik spreek uit ervaring met klassiekers :D)

    [​IMG]

    Moet kunnen dus, zonder concessies aan veiligheid / stevigheid etc.....

    We moeten er dan wel een leuke dame bij zoeken (misschien de dame met het leuke tasje van mn eerste post?)
     
    Laatst bewerkt: 10 jun 2013
  10. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Haha mooi idee! Ik zie jullie er voor aan het te kunnen!
     
  11. PH-SVV

    PH-SVV

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    2.000
    Locatie:
    Ede
    geintje

    Wat? een chickie scoren... :rolling:
     
  12. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    'T gaat 'em de greenly SD worden...... Simpeler kan bijna niet. Komende dagen maar eens wat inventariseren / plannen..... In 3 dagen ? Moet kunnen :D

    Super Greenley Tug

    [​IMG]
     
  13. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
  14. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.467
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    Anders een bigjim bouwdoosje bestellen
     
  15. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
  16. smarivoet

    smarivoet

    Lid geworden:
    28 okt 2008
    Berichten:
    251
    Locatie:
    Hakendover(BE)
    als je een goeie kist wil hebben is de greenley echt een goede zet.
    ik vlieg hem met 60cc zenoah en heb hem stevig (maar te licht) gebouwd.

    Gevolg lood op het staartvlak :) om dat te vermijden maak je het hoogteroer en richtingsroer best volledig ingedekt en/of in schuim-ingedekt.
    Ik kon hem probleemloos vliegen met 50cc rotomax elektro met 10cellen lipo(die nu in de biglift steekt.

    wil je iets kant en klaar:
    Aeromodelisme, annonces gratuites pour aéromodélisme et modèles réduits d'avions, hélicoptères, outillage pour modéliste.
    of iets groter (inclusief budget):
    Aeromodelisme, annonces gratuites pour aéromodélisme et modèles réduits d'avions, hélicoptères, outillage pour modéliste.
     
  17. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Is dit project in de ijskast gegaan...? Ik kan je inmiddels melden dat je met een gebruikte oude Big Lift en een DLE30 grooooot kunt slepen. Voor minder kosten dan wat je ook zelf zou bouwen.

    Ter inspiratie :)

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  18. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Dat 'snel' is er nu wel weer vanaf :)
     

Deel Deze Pagina