Snel en toch kracht hebben?

Hallo iedereen!

ik zit met een groot dilemma :confused:
ik heb net een rc 6x6 gemaakt maar wil die snel laten rijden en tevens kracht geven om wat de crawlen. Hij bestaat groten deels uit een E-Savage van hpi.

Wat kunnen jullie mij aanraden in verband met motor, regelaar, ... om toch deze prestatie te hebben.

Alvast bedankt, gillesgitsels

Misschien een idee om foto's te tonen zodat we een idee hebben hoe groot en log het ding is?

Om goed te kunnen crawlen kom je denk ik toch bij een sensored set uit.

ja maar ik zou graag snel gaan en toch nog kracht willen hebben voor te crawlen zonder dat de elektronica oververhit of kapot gaat.

Laatst bewerkt:
full

En dit is een foto.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heel simpel gezegd is het zonder versnellingsbak zoals gebruikt in een Traxxas Summit het 1 of het ander.... Alle 2 bij een vaste overbrenging gaat niet bij een dergelijk voertuig.

Ik weet niet of alle 2 de achterste assen aangedreven zijn of maar 1 ??

Ik zou het in ieder geval met de motor zoeken in het formaat 3674 of 4074 met een laag kv (1200 ~1500) met een 150A Hobbywing regelaar en dan op 4s. Vervolgens is het spelen met de tandwiel verhouding om het gewenste resultaat te krijgen.

Gezien de grote en gewicht en 6x6 dan zal ik eerder voor de neu castle 1717 motor gaan. Die zit ook in een traxxas xo. Alleen die is niet sensored.
Anders moet je kijken naar die hobbywing setje van 4274. Die kan je wel als sensored krijgen. Alleen snelheid en crawlen gaan niet samen. Als je meer koppel wilt dan moet je meer gas geven, om te kunnen crawlen betekend dus een lagere vertanding. Maar door de extreem lage vertanding van het crawlen kan je auto weer niet hard rijden.
Zoals hier boven al is gezegd. Zonder een summit gear box is het niet mogelijk om goed te kunnen crawlen en hard rijden tegelijk. Je eindigt dan wss met een wagen die te hard gaat voor crawlen en sloom voor hard rijden.

Zoals hierboven, een 4274 motor met sensor op 2S zal denk ik best nog wel vooruit komen. Als het niet hard genoeg gaat kan je altijd nog een 3S of 4S accu gebruiken voor meer topsnelheid.

Belangrijk is dat deze sensored is. Zelf ben ik een fan van de HobbyWing regelaars. In mijn SCT zit een 3400kV 3656SD, maar dat is te snel op 2S.

Ik heb net een SkyRC Toro X8ST aangeschaft en binnen, misschien is dat een optie, prijs is vergelijkbaar met de HobbyWing spullen. Kwaliteit kan ik je echt nog niet vertellen, ik heb er nog niet mee gereden.

Back