snel motor setje.

• Topicstarter Topicstarter jaccotjuhhh
  • Startdatum Startdatum
J

jaccotjuhhh

Guest
hallo.
wat is een snel race motor setje?
en dan ook graag een bijpassende tandwielverhouding.
ik heb een tamiya tt01.
en voor degene die zich afvragen, ja ik heb een koolstof chassis.
dit is wat ik in mijn motor wil hebben,
-graag iets dat boven de 100 kan uitkomen.
-budget is 150 euro
-en als het lukt met mijn budged graag een sensored motortje.
-graag op de bekende sites zoals rcmart, pkracing, enz.

Als je nog de standaard accu's gebruikt wens ik je veel succes, er is meer nodig om hard te gaan en laat ik het maar niet hebben over de gigantische ondehoud die je auto nodig gaat hebben.

100 kilolmeter kom je mieschien net met een traxxas 4x4 vxl of mamba monster setje.
met tt-01 maximaal 50 denk ik wel
en harder rij je alles kapot.
ook al is het een ander chasssis.
heb zelf een ttp-01 gehadt met ccc
en was in ongeveer 5 dagen helemaal versleten alles helemaal uitversletenals je wat mooit wil hebben zoek je op r2hobbies een mooie auto voor 150 euro splinternieuw en verkoop je je tt-01

Een TT-01 zal gewoonweg NOOIT maar dan ook NOOIT de 100 halen en er zonder kleerscheuren vanaf komen...

Maak je nou geen illusies hierover, vergeet het en ga sparen voor goede spullen en rij tot die tijd met je TT-01 met een gangbare snelheid die bij dit model hoort. Dat soort snelheden met een onroad auto kost gewoon veel geld, tijd, kennis en onderhoud...

M.a.w....

[Henk Jan Smits mode]Laat die droom varen...[/Henk Jan Smits]

p.s. Oh ja, het monteren van een CF chassis op een TT-01 wil niet zeggen dat de auto dan ineens dat soort snelheden aankan. De tandwielen en differentieels zijn hier simpelweg NIET op gebouwd. Tamiya had met de TT-01 een héél andere intentie. Om zo hard te gaan heeft Tamiya de TRF's in de wereld geholpen...

Een TT-01 zal gewoonweg NOOIT maar dan ook NOOIT de 100 halen en er zonder kleerscheuren vanaf komen...

Maak je nou geen illusies hierover, vergeet het en ga sparen voor goede spullen en rij tot die tijd met je TT-01 met een gangbare snelheid die bij dit model hoort. Dat soort snelheden met een onroad auto kost gewoon veel geld, tijd, kennis en onderhoud...

M.a.w....

[Henk Jan Smits mode]Laat die droom varen...[/Henk Jan Smits]

p.s. Oh ja, het monteren van een CF chassis op een TT-01 wil niet zeggen dat de auto dan ineens dat soort snelheden aankan. De tandwielen en differentieels zijn hier simpelweg NIET op gebouwd. Tamiya had met de TT-01 een héél andere intentie. Om zo hard te gaan heeft Tamiya de TRF's in de wereld geholpen...
ik bedoelde met de cf chassis dat het niet gaat smelten door de hitte maar ik heb nu gehoord dat de tt01 niet eens boven de 50 wilt uitkomen, dus ik ga terug met het bonnetje en kijk voor iets beters :P.
het spijt me voor het ongemak.

Terug met het bonnetje omdat je auto niet sneller te maken is?
En daar trapt de winkelier in?

een TT01 is prima snel te maken alleen staat die de grote vermogens niet toe maar dat geldt voor iedere auto, de slijtage zal met iedere km sneller kwadratisch toenemen (en de impact bij een plots overstekend muurtje ook). Ik denk dat een beetje motor voor 60 tot 70km/u prima zal gaan, dan moet je het zoeken in de buurt van een 8.5 tot 10.5 turns EZRUN setje.

OMG... Terug met het bonnetje nadat je een TT-01 verbouwd hebt met een CF chassis e.d.

Jacco... Echt, doe jezelf een plezier en ga jezelf goed orienteren wat er allemaal gaande is en wat wel en niet kan in deze wereld. Niet om je af te branden hoor maar geloof me, daar ga je veel wijzer van worden dan dit soort dingen te ondernemen. Geniet van de hobby en bouw alles langzamerhand op tot dat je op een bouw/rij/kennis niveau zit dat je dit soort vragen eigenlijk niet meer hoeft te stellen maar dat uit "common-sense" (gezond verstand) weet.
Het is echt een hele mooie hobby als je er de tijd voor neemt om de materie te leren. Snelheden zeggen eigenlijk niet zoveel, ongeacht wat de mensen om je heen of de verkopers tegen je zeggen... Onthou dit vast en ga verder met een hele mooie hobby en dan komt die 100+ vanzelf wel... Trust me... :D

Zoals Joost zegt; als je dit nog niet weet is het waarschijnlijk ook nog niet voor je geschikt.

Je verkijkt je denk op de snelheid, 100 km/u is echt sneller dan nodig is om een hoop lol te hebben. 50-70 is echt al snel, zeker als je in de wijk wilt gaan rijden.

En sowiezo, 100+ is voor de ervaren rijders, en ook dan rijdt je brokken waar je niet blij van word. :snipersmile:

Dus neem een 10.5 of iets sneller setje, je wilt niet met 100 tegen een stoeprand rijden want die geeft echt geen krimp... Alleen je auto ligt in twee :(

Succes met je keuze,:p

Je auto ligt in twee en de rest van de onderdelen zijn versplinterd.
En daarbij, als je met zo'n snelheid door je wijk/straat aan het scheuren bent(waar het overige verkeer max 50 mag) en je knalt niet tegen de stoeprand maar tegen de enkels van één van de buurt kindertjes. Wat dan?
Niet doen en niet willen.

Mijn neef had een tt-01 met een 3.5t lrp setje. Volgens mij heeft die de 100 wel eens aangetikt. Een lange rijtijd zat er nooit in: Dan de diffs, dan pinion, dan weer de spur. Hij reed zijn tandwielen serieus echt kaal. Het gaat dan ook niet echt om het chassis, de overbrenging kan gewoon niet zoveel aan. Ik hoor vaak mensen die een 9t in hun tt-01 hebben zitten. Dat gaat gewoon net. Mijn tt-01 was mijn eerste auto dus ik wou niet gelijk een 9t erin hangen. Maar een 13.5t met een (binnenkort) 3s lipo vind ik ook snel zat :p.

Btw, op het filmpje in mijn handtekening kan je zien wat 100 km/h is.
Dat is serieus niet voor onervaren coureurs. Ik bestuur hem dan ook niet :rolling:.

Back