snel warm worden van benzine auto

Wat is warm? Waarom staat ie te roken...komt er iets op je koelkop/motor?
Als ie echt bloedheet wordt is je afstelling fout.

Zet hem in dat geval gewoon 2 dikke slagen rijker. Dan krijgt hij meer brandstof en koelt hij dus beter.

Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt rajeev maar zelfs ik als elektro rijder weet dat een methanol motor denk ik niet meer loopt als je hem zo even 2 slagen open draait .
Beter eerst een halve of een kwart per keer voor de grove afstelling en dan een achtste per keer .

inderdaat eerst maar een kwart tot een halve slag rijker zetten.
en waar kom de rook vandaan? lekt er ergens iets? of ligt er ergens plastic tegen je moter of uitlaat aan?
moter temperatuur moet ongeveer 100 graden zijn, is makkelijk te controleren met spuug op je koelkop doen, en moet dan een paar tellen erop blijven leggen, en mag niet gelijk koken. dan moet je hem iets rijker zetten.

Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt rajeev maar zelfs ik als elektro rijder weet dat een methanol motor denk ik niet meer loopt als je hem zo even 2 slagen open draait .
Beter eerst een halve of een kwart per keer voor de grove afstelling en dan een achtste per keer .

Dan loopt hij zeker nog wel, als hij veel te arm staat. Maar komt de auto wel een beetje vooruit?

eerst maar iets regelen om de temperatuur te meten.
dan heb je een basis om verder te gaan.

en voor je het vraagt. ongeveer 120 graden.

eerst maar iets regelen om de temperatuur te meten.
dan heb je een basis om verder te gaan.

en voor je het vraagt. ongeveer 120 graden.

Of ik heb ook weleens gehoord van de spuugtest. Je doet een kloddertje spuug op je koelkop en als het goed is verbrandt dat gelijk, zelf heb ik het nooit gedaan, heb het persoonlijk altijd een beetje raar gevonden :p

De motor rookt in principe als die gewoon veel te heet is, hij stinkt over het algemeen ook. Dat kunnen wij binnen de onroad 1/10 altijd heel makkelijk herkennen door wanneer de motor uitstaat je hem nog echt ruikt, denk aan verbrand foam. Bij ons is het over het algemeen zo dat wanneer we dit hebben hem rijker zetten, een uitlaatrubber zal het wss niet zijn.

Back