Snelheid berekenen.

• Topicstarter Topicstarter bac1354
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
B

bac1354

Guest
Hallo,

Kan iemand dit voor mij omzetten naar km/uur.
Het gaat om: 7 sec in 100 meter.

Graag zou ik ook de formule willen weten dan kan ik hem ook zelf uitrekenen. Kom er nu niet uit.

Mvgr.

Lastig :roll:

Beetje beter opletten bij natuurkunde hoor ;)

Snelheid = afstand/tijd
(m/s)* 3,6 = km/u

3,6 is herleid uit: 3600 seconden in een uur, 1 km = 1000 meter.

Dus hij gaat 51.4 km/u of 14,3 m/s

Groeten, Thomas

Oke bedank jongens!!! :D

en trouwens ik heb geen natuurkunde gehad :oops:

Owh ja.....,, vinden jullie dit niet een beetje langzaam voor een HPI RS4 EVO 3???? Of moet ik hem beter afstellen? :?:

Alvast bedankt!

als je maar een seconde later op je stop-watch hebt gedrukt om per ongeluk 105 of 110 meter hebt gemeten scheelt het al heel veel bij deze hoge snelheden en kleine auto'tjes.....

Groetjes

Die fout kunnen we er ook in verwerken hoor :P

Uitgaande van een reactiesnelheid van 1 seconden, en een meetafwijking van 1 meter:

v=s/t
vmax=(s+ds)/(t+dt) en vmin=(s-ds)/(t-dt)
Dus v=(vmax+vmin)/2 en dv(vmax-vmin)/2

Snelheid max = 101/8 = 12.6
Snelheid min = 99/6 = 16.5

dus (12.6+16.5)/2 = 14.55 m/s en de fout daarop is: (12.6-16.5)/2 = -1.95

Goh, een keer opletten helpt wel :P

Groeten, Thomas

zo he!! daar snap ik echt helemaal niks van! :? :? :?
Die formule van snelheid heb ik al gehad maar dat wat je net verteld kan ik niks uithalen.....maar ja.. het is ier eigenlijk geen natuurkunde/wiskunde forum :P

daarom ga ik ook n&t doen op vwo niveau zodat ik dalijk net zo slim ben als nmtracer

Flip zei:
daarom ga ik ook n&t doen op vwo niveau zodat ik dalijk net zo slim ben als nmtracer

Nou nou, nu moet ik geen voorbeeld worden, want dan gaat het fout met de mensheid ;)

Dit heb ik trouwens afgelopen jaar geleerd op het Hbo, dit noem je foutenleer...

Leer je nog niet op de middelbare school... Teminste, niet op de havo, op vwo weet ik niet.

Trouwens, ik heb n&t en n&g gedaan en doe nu toegepastenatuurwetenschappen even voor aanvullende informatie als je in mijn voetstappen wilt treden... ahum :P ;)

Groeten, Thomas

*even ter info: de volgende tekst is als geintje bedoeld, niet serieus opvatten*

@ NMTracer

Krijg je ook nog nederlands op die opleiding van jou? ik heb vroeger wel nederlands gehad, maar het woord "voedstappen" hebben ze mij nooit geleerd ;-)

Nee, Nederlands krijg ik niet eens op hbo.. Slecht he! ;) Ik ben licht dyslectisch en dit is dus een voorbeeld daarvan... Ik zie dat soort dingen niet, en dan floept het er soms zomaar verkeerd uit... Daar heb ik dus ook die Google spellingscheck voor, maar toen even vergeten te doen...

Groeten, Thomas

[quote="NMTRacer] Dit heb ik trouwens afgelopen jaar geleerd op het Hbo, dit noem je foutenleer...

Leer je nog niet op de middelbare school... Teminste, niet op de havo, op vwo weet ik niet.

Trouwens, ik heb n&t en n&g gedaan en doe nu toegepastenatuurwetenschappen even voor aanvullende informatie als je in mijn voetstappen wilt treden... ahum :P ;)

Groeten, Thomas[/quote]
Op het vwo leer je het wel... Ik ben net geslaagd voor me vwo N&G en N&T en ik ga nu bouwkunde studeren aan de TU Delft...

Greetz.
Bartje.

NMTRacer zei:
Flip zei:

Nou nou, nu moet ik geen voorbeeld worden, want dan gaat het fout met de mensheid ;)

Dit heb ik trouwens afgelopen jaar geleerd op het Hbo, dit noem je foutenleer...

ik heb dat al in de 2e klas van mavo gehad :D

ga volgend jaar naar de 3e klas

en ik ben ook dyslektisch of zo iets :oops:

gr.martijn

M7H zei:
NMTRacer zei:

Foutenleer doe ik altijd in de praktijk.........

Dan zal je vriendin heel wat te klagen hebben :D ....nee grapje hoor...

Maar 50 km/h is nog niet verkeerd voor een savage, dat is zo ongeveer wel wat hij hoort te lopen volgens mij!

Hoe Doe ik

Hallo, ik weet iemand hoe je deze gegevens naar KM per uur moet zetten.
De gegevens zijn:
Snelheid 0,51 sec:x-mas::mrgreen:
Afstand 62,5 cm
Ik ken de formule maar zo werkt hij niet. Wil je ook de formule erbijzetten?
Groeten

Flink aantal berichten verwijderd. Echt te kinderachtig om waar te zijn wat er allemaal geschreven werd1

@Dennis.w: Pas even je signature aan naar een fatsoenlijk en normaal formaat!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back