snelheid deftig meten

op youtube zie ik dikwijls filpjes van speedruns.
ofwel wordt de snelheid gemeten d.m.v. een speedgun of ook dikwijls met zo'n klein apparaatje van garmin dat de hoogst gereden snelheid onthoud.
ik stak wel eens men gps van men auto erin maar dit kan niet juist zijn aangezien deze nogal gewicht heeft en de body er niet meer op kon.nu wil ik ook zo'n toestelletje van garmin (of een ander goedkoper merk)en vraag me af waar je zoiets kan kopen en hoeveel zoiets eigenlijk kost.

Even zoeken naar een venom speed meter of ook wel VSM. Is ook verkocht onder Robbe Speed Monitor.

Wordt naar mijn weten niet meer gemaakt maar met een beetje zoeken vind je vast wel een winkel die hem kan verkopen.

hmm wou het eigenlijk ook eens gebruiken op men m18pro dus is volgens mij te groot.of ik moet hem buiten aan de wagen hangen maar dan klopt het weer niet met de luchtweerstand die de speed meter heeft.liefst alles onder de kap en bijna geen gewicht.
vandaar dat ik dus zoiets als die garmin dingen wil hebben.

zelf heb ik deze
photoMate 887 Lite GPS/AGPS USB Logger/Receiver 66ch | eBay

UMcMxE8bLdoK.jpg

nadeel is uitlezen via de pc maar hij is super klein en zeer lichtgewicht.

Deze is ook mooi
HobbyKing R/C Hobby Store : Hobbyking Mini GPS Data Logger

en klein
HobbyKing Daily - HK GPS DataLogger - YouTube

dit zijn dingen die ik inderdaad zoek.
leuker is natuurlijk een schermpje om af te lezen maar zoveel duurder... :s
combi van de jouwe met een schermpje zou leuk zijn :D

garmin forerunner nemen

staan er div op ebay voor 19 pond

dan krijg je dit en deze look

(hier op mijn Ofna gtpE2)

706116_395119577235528_2029668006_o.jpg

Let er alleen wel op dat je voor die 19 pond niet de lader erbij krijgt, en ik heb die op eBay nog niet los gezien, voor een redelijk bedrag.

pm me ik weet die bij een spaans bedrijf voor heel goedkoop

ik dacht eerst das imitatie maar toen die kwam en ik hem uitpakte

orgineel Garmin

dan ben je voor net geen 50 euro compleet

Misschien is een oude smartphone met gps software iets ?
Het is misschien niet zo mooi als een forerunner , maar werkt aardig goed(eigen ervaring)

Schijnt niet te werken zonder actieve simkaart. Ik heb een oude smartphone, GPS app gedownload, gestart, maar meet helemaal niets...

Schijnt niet te werken zonder actieve simkaart. Ik heb een oude smartphone, GPS app gedownload, gestart, maar meet helemaal niets...

:?:
Dan is de telefoon met simlock ?, ik heb hier twee htc phone's beide met gps software erop en fix ,zonder simkaart.
Werkt goed ,nadeel is de grote (hd2).

Zal vanavond even kijken

Edit : android app heet speedgauge(geeft in gehele scherm de actuele snelheid aan)

Bij statistieken in de app , vindt je afstand, max.snelheid, gereden afstand .

Laatst bewerkt:
meten met een smartphone die niet te lomp is(en deftig kan geplaatst worden) en dan een snelheidsmeter nemen in de appstore, een gsm weegt wel 100 grammetjes natuurlijk

Zelf gebruiken wij voor speedruns de Holux GR-245 Lite GPS, verkrijgbaar bij Conrad voor €59,99. Met de PC software is(zelfs) later te zien hoe je acceleratie was.
Je kunt meende ik zelfs instellen om de hoeveel secondes de Holux moet loggen.
Uit het apparaat is veel info te halen. Zeker een aanrader!

Back