Snelheid Traxxis Bandit

• Topicstarter Topicstarter berhern
  • Startdatum Startdatum
B

berhern

Guest
Ik heb sinds een paar maanden een traxxis bandit.
Nu is de snelheid er een heel eind uit. Ik heb al een tandwieletje vervangen dat versleten was maar dit heeft niet geholpen
Kan iemand mij vertellen hoe dit kan of wat ik hieraan kan doen.
Soms komt de snelheid even terug maar de meeste keren gaat die veel langzamer dan toen ik het kocht.
Alvast bedankt!!

Nu is de snelheid er een heel eind uit. Ik heb al een tandwieletje vervangen dat versleten was maar dit heeft niet geholpen
Soms komt de snelheid even terug maar de meeste keren gaat die veel langzamer dan toen ik het kocht.
Alvast bedankt!!

ik denk dat of je motortje kapot is of dat je accu niet goed meer is

Dan zal het wel aan het motorje liggen want ik heb twee nieuwe accu's.
Dat is al wel erg snel kapot.

ik denk dat ht dan het motortje is

heb je een xl5 motor of een vxl?

want xl5 motors staan er om bekend snel stuk te gaan;)

xl5. Wat kan ik nu het beste kopen?
gewoon naar de digt bijzeinde winkel gaan, en als garantie opsturen als je direct een nieuwe krijgt de motor flink wat inlopen. als je direct uit de doos als een gek gaat optrekken enz. dan gaan de motoren kapot na ongeveer 2 accu ladingen als je ze gewoon netjes inreid zijn ze niet kapot tekrijgen.

Ik heb geen advies gekregen om hem in te rijden.
Is de eerste auto dit ik gekocht heb. Ben nog niet op de hoogte van alle technische in en outs.

Je kan misschien de collector schoonmaken. Is speciaal schoonmaak spul voor. Het is mij ook wel eens gelukt met een heel klein gummetje, maar dat is een beetje afhaneklijk van de motor

Ik heb geen advies gekregen om hem in te rijden.
Is de eerste auto dit ik gekocht heb. Ben nog niet op de hoogte van alle technische in en outs.

inrijden is idd ook wel handig

je zou dan het beste heel rustig kunnen rijden voor ongeveer 1 uurtje en dan is ie wel goed ingelopen hoor;)

Of 1 losse accucel aansluiten, en de motor in een grote bak met water gooien en laten indraaien. Klinkt raar, maar werkt wel goed. Pas op, kan behoorlijk spetteren!!

Je kan misschien de collector schoonmaken. Is speciaal schoonmaak spul voor. Het is mij ook wel eens gelukt met een heel klein gummetje, maar dat is een beetje afhaneklijk van de motor

een gummetjes word erg lastig de koolborstels zijn in de motor verwerkt dus je komt er een beetje lastig bij.

het makkelijkste is een nieuwe motor denk ik

ik zou even kijken waar ze veel mee rijden op de club waar je misschien wel eens wilt rijden en dan hetzelfde aanschaffen als ze daar hebben.

rijden in wedstrijdverband is op die manier denk ik veel leuker:rolleyes:

Ik heb wel eens een stukje gum afgesneden, die via een koel sleuf op de collector gedrukt en het anker met de hand rondgedraaid. De koolborstel zelf maak je weinig aan schoon.
Anders gaat het ook met contact spray, of speciale collector cleaner

Dus eerst proberen schoonmaken is het advies. Waar zit de collector?
Bedankt alvast!!

phuw, wat is een collector; het contact vlak op het anker, waar de koolborstel tegen aandrukt? Is dat de goede omschrijving?

Alvast bedankt!!

Las dat je nieuwe accu's hebt. Hoe laad je deze? en hoelang met wat voor lader? Hier zou een oorzaak in kunnen zitten van het probleem.

Persoonlijk denk ik niet dat er iets met je motor aan de hand is. Mijn ervaring is dat de manier van laden (soms ontladen) de oorzaak kan zijn van dergelijke problemen.

Tip: Probeer je accu's eens in een andere auto (van een vriend ofzo) Of test eens met een andere motor (jaja...van een vriend ofzo):mrgreen:

gewoon naar de digt bijzeinde winkel gaan, en als garantie opsturen als je direct een nieuwe krijgt de motor flink wat inlopen. als je direct uit de doos als een gek gaat optrekken enz. dan gaan de motoren kapot na ongeveer 2 accu ladingen als je ze gewoon netjes inreid zijn ze niet kapot tekrijgen.

u bedoelt:
de dichtst bijzijnde winkel?
u bedoelt: inrijden?
en te krijgen zijn 2 woorden...

u hebt succesvol evenveel fouten als zinnen geschreven...

Back