Snelheid verhogen

Ik heb de Robbe l39 pipsqueak nanojet. Ik vlieg er regematig mee, op youtube
zie ik filmpjes van de l39 die bijna twee keer zo hard gaat. Is er een manier om de snelheid te verhoge behale door meer gas te geven. Misschien een betere accu?
Mijn zender is Spektrum dx6i.

Verkijk je niet op snelheid, is erg subjectief. En toerental kan hoge snelheid doen vermoeden terwijl dat niet het geval is.
Hoe hebben ze snelheid van toestellen in de filmpjes gemeten?
Hoe heb jij snelheid van jouw toestel gemeten?

Om te kunnen bepalen of je snelheid (zinvol) verhoogd kan worden is het nodig om te weten wat je huidige setup is:
accuspanning, -capaciteit en C-waarde
merk/type regelaar
merk/type motor en Kv
prop diameter en -spoed

Laatst bewerkt:
Als je harder wilt dan de standaard motor toelaat, moet er een andere motor op. Vaak moet ook de regelaar veranderd worden.

Nee, helaas niet. Dat is net zo iets als wat veranderen aan het gaspedaal van je auto om deze sneller te laten rijden.

Om sneller te vliegen is simpelweg meer vermogen nodig.

Vaak staat er op youtube wel bij als ze mods hebben uitgevoerd.
Even lezen in rcgroups topics kan ook.

Cell extra mits je regelaar en motor dat aan kan en het in je model past.
Upgrade Edf.
Snellere motor ( indien nodig grotere regelaar)
Betere accu's die de cell spanning hoger houden.

Maar op film is het slecht te zien. Hangt er net van af hoe he gefilmd is.

Meer gas. Normale niet.
Maar misschien staat her niet goed ingesteld.
Laatste stukje stick input hoor je meestal weinig verschil in toeren.
Je kan daarna nog even de subtrim omhoog schuiven.
Veranderd er niets dan loopt hij al voluit.
Gaat hij wel ineens harder lopen dan moe je de throttle curve van je regelbaar/stick opnieuw inleren.
In de handleiding daar meer over.
Meestal is het zender op vol gas.
Accu inprikken. 2 sec wachten of tot het eerste piepje en dan gas dicht trekken en een paar seconde wachten.

.......Is er een manier om de snelheid te verhoge behale door meer gas te geven....

Eigenlijk is dit een rare vraag. Ik zal hem eens anders stellen: Ik heb een auto met een 1200CC Diesel motortje en die rijdt maximaal ongeveer 150km/uur. Is er een manier om die harder te laten rijden zonder dat de motor harder gaat draaien?
Wel, nee dat kan niet! Als ik sneller wil rijden dan zal de motor hoe dan ook sneller moeten gaan draaien.
Oké er is wel een manier, zet er grotere wielen onder (een grotere prop of EDF voor jouw). De maximale snelheid wordt dan hoger maar de motor moet dan wel veel meer trekken en of hij dat kan?
Stel dat jou vliegtuigmotor dat redt, kan je regelaar en accu die extra stroom dan wel leveren?
Zonder duidelijke wijzigingen aan de aandrijving is het heel moeilijk om je snelheid te verhogen. En zoals al eerder opgemerkt, geluid suggereert ook een heleboel snelheid! :oops:

Als je de snelheid van je model eens wilt meten kan dat redelijk makkelijk. Met de meeste telefoons kan je audio opnames maken, een gesprek bijvoorbeeld. Vlieg met je model zo snel mogelijk op een paar meter hoogte voor je langs en neem het geluid op. Je moet de opname starten als het model nog 100 meter bij je weg is en pas stoppen als hij 100 meter verder is. Oke, 50 meter kan ook genoeg zijn. ;)
Download het programma WAVEoscope van DEZE website. Installeer dat programma en start het op. Open de gemaakte opname in dat programma. Het programma analyseert het en laat dan een grafische weergave van de opname zien. Dat ziet er zo uit:
wscope2.gif

Meer uitleg wat je daarmee moet doen vindt je HIER.
Op deze manier krijg je de snelheid van je model met een redelijke nauwkeurigheid.
Werkt goed en zal je verbazen hoe snel bepaalde modellen eigenlijk wel zijn. Ook zal van andere modellen de snelheid tegen kunnen vallen. ;)

brushless

Halo mensen,
Ik heb een jaar of 2 electro gevlogen maar wil nu wat snelheid maken.
Welke combi met regelaa en motor raaden jullie mij aan ???
Zender is dx6i
Romp funjet

Snel vliegen hangt niet alleen af van de motor en regelaar. ALLES heeft met elkaar te maken. De motor, de regelaar, de accu, de propellor, het model zelf, alles speelt een belangrijke rol.
Dus alleen een andere motor en regelaar in jou model is totaal geen garantie dat hij daarmee ook sneller zal gaan. Misschien kan je beter gaan denken aan een nieuw model dat speciaal samengesteld is om echt snel te vliegen.

Ja ok
Maar weet dus echt niets van upgrade
Mensen ommeeheeen zegge geen china (hobbyking)spullen
Maar vraag ik welke merk uuuu europeese merken
Dus dacht ik gewoon op forum info winnen is de beste
Combinatie wetenze niet
Nou hoorde ik een brushless motor van arc !? Is dat goed
Waar koop je dat?met welke regelaar enz....
Weet dat het niet alleen daar aan licht maar moet ergens beginnen
Dacht eerts electr.in orde en daarnaa de romp

Chinees spul werkt prima.

Heb ooit dit gekocht met de planning om het op een Funjet te zetten.

Alleen is ie er nooit gekomen.
Motortje loop wel snel warm dus misschien andere optie of misschien val het op een vliegend model mee omdat ie dan goed gekoeld wordt. Heli vond ie niet leuk en bootje ook niet zo.

500 heli motor
Turnigy 85A esc
6s3000 30C lipo.

Turnigy 3648 Brushless Motor 1450kv

Turnigy Brushless ESC 85A w/ 5A SBEC

Turnigy 3000mAh 6S 30C Lipo Pack

6x6 APC-e prop dacht ik.

Op Youtube zijn zat setups te vinden of RCgroups.

Op 4s met iets hoger KV motortje kan natuurlijk ook.

Verwacht niet dat het makkelijk is om zo'n model te vliegen.

Wil je echt snel moet je richting pylon racers (F5B/F5D klasses)

Moorge
Chinees omdat ik nu ook een chinees regelaar en servos heb heb ik
3 x uitval gehad waar door allemaal naar beneden zijn gekomen
Nu zeg een bedrijf hier in de buurt komt door sat chinees spul
Nu durf ik het niet zo meer weet ook niet wat ik moet doen
Dus dag ik europees merk of is dat onzin

Made in China.

Garanties bestaan niet. Je kan pech hebben.
Nu is de kwaliteitscontrole vaak wat minder maar vlieg al jaren met dit soort spul en heb er weinig problemen mee gehad. Tuurlijk er is ook wel eens iets stuk gegaan maar dit had net zo goed kunnen gebeuren met de betere merken. Die zijn ook niet heilig.

Correct me if I'm wrong maar er is toch al een behoorlijke winst te behalen met een andere prop? Natuurlijk ligt het eraan welke prop er nu opzit en of een andere prop wel haalbaar is icm de motor maar volgens mij is dit de goedkoopste oplossing.

Ik vlieg zelf met een Visionaire maar vond de snelheid iets te laag, ben van een 12x4 naar een 12x5 gegaan behoorlijke snelheidsverbetering behaald.

Back