snelheidsregelaar speed-profi 40 R

Voor mijn neefje wil ik graag het volgende weten:
Hij heeft een Tamiya bestuurbare auto,waarvan de snelheidsregelaar speed-profi 40R steeds kapot gaat.Samen met een brushless motor GT4 Turbo,high RPM van LRP gebruikt hij de auto.Vooral bij snel optrekken en remmen geeft de regelaar na enige tijd de geest.Kan het zijn dat de regelaar te zwak is voor de motor?Is er een zwaardere regelaar voor deze motor te krijgen?

Graag jullie mening:confused:

Als ik het zo lees ontstaat er wat onduidelijkheid over het type regelaar en motor.
Een graupner Speed-profi 40R is een Brushed regelaar voor brushed motoren.
Ik neem dan ook maar aan dat het woord Brushless in uw verhaal niet klopt.

In de specs van de graupner regelaar staat dat hij ongeveer tot 12 Turns motoren aankan.
De motor, LRP GT4 Turbo wordt in verschillende turns varianten geleverd. Indien hij in de buurt van die 12 zit of lager zou het volgens de specs kunnen dat hij het niet aankan.

Echter is veel te controleren aan de hand van temperatuur. Is de motor erg heet? Is de regelaar erg heet? als dit zo is zou je een kleiner tandwiel op de motor kunnen zetten. Hiermee moet de regelaar het makkelijker hebben.
Zwaardere regelaars zijn er natuurlijk ook te krijgen, vooral no limit regelaars zouden dan een oplossing kunnen zijn.

Maar een ander probleem dat zich kan voordoen is dat je accu gewoonweg het vermogen niet kan leveren en dat de regelaar er dan maar mee op houd bij snel gas geven of remmen.
Wat voor auto en accu heb je?

Hoeveel turns is de motor?
http://www.rceasy.com/2010/08/17/lrp-gt4-turbo-motor/

Is die in de plaats gekomen van de standaard 540 motor? Zo ja, heb je ook het tandwiel veranderd?

Het zou me niet verbazen als alleen de motor is vervangen. Als de nieuwe motor meer toeren heeft, maar minder koppel, dan is de beste manier om alles snel op te blazen, hetzelfde tandwiel weer op de motor te zetten. Met wat meer gegevens kunnen we nagaan of de motor niet te zwaar wordt belast. Bovendien is het aan te raden te testen hoe soepel de aandrijving loopt als er geen tandwiel op de motor zit.

Als ik het zo lees ontstaat er wat onduidelijkheid over het type regelaar en motor.
Een graupner Speed-profi 40R is een Brushed regelaar voor brushed motoren.
Ik neem dan ook maar aan dat het woord Brushless in uw verhaal niet klopt.

In de specs van de graupner regelaar staat dat hij ongeveer tot 12 Turns motoren aankan.
De motor, LRP GT4 Turbo wordt in verschillende turns varianten geleverd. Indien hij in de buurt van die 12 zit of lager zou het volgens de specs kunnen dat hij het niet aankan.

Echter is veel te controleren aan de hand van temperatuur. Is de motor erg heet? Is de regelaar erg heet? als dit zo is zou je een kleiner tandwiel op de motor kunnen zetten. Hiermee moet de regelaar het makkelijker hebben.
Zwaardere regelaars zijn er natuurlijk ook te krijgen, vooral no limit regelaars zouden dan een oplossing kunnen zijn.

Maar een ander probleem dat zich kan voordoen is dat je accu gewoonweg het vermogen niet kan leveren en dat de regelaar er dan maar mee op houd bij snel gas geven of remmen.
Wat voor auto en accu heb je?

type auto: Tamiya LRP on the road S10blast club racer 4 wiel aandrijving.De motor en de regelaar worden heet.De motor heter dan de regelaar.
Het gebruikte accupack:NIMH 4000mah,EP Enrich power 4000mahOp de motor bevindt zich al het kleinste tandwiel

Da's wel een pittige motor:

Efficiency 75% Operating voltage 3.7-7.4V RPM (at 7.2V) 34.500 Power (at 7.2V) 167W
Deel het wattage eens door de spanning (7.2 volt) en je hebt een indicatie van de stroom die kan gaan lopen. Dat is ruim 23 ampere, en bij snel optrekken kan die stroom nog hoger oplopen. Hoe rijdt je neefje? Plankgas optrekken, of heeft hij de gasvinger een beetje in bedwang, en voert hij de snelheid iets geleidelijker op? Optrekken gaat dan meestal net zo snel, maar zonder een forse piekstroom bij het wegrijden.

Kleinste tandwiel zegt nog niet zoveel, hoeveel tanden heeft het motortandwiel precies? Grijpen motortandwiel en het grote tandwiel ernaast (spur) wel netjes in elkaar? Zo niet, dat geeft extra weerstand, en zal de motor sneller opwarmen. Wat je ook zeker moet testen, is als het tandwiel niet op de motor zit, of de aandrijving dan soepel draait. Je auto zou, op een gladde ondergrond, dan makkelijk meters moeten kunnen doorrollen, bij een lichte zet.

Back