Snelheidsregelaar Tamiya Rough Rider 1979

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Ometoon, 18 dec 2009.

  1. Ometoon

    Ometoon

    Lid geworden:
    9 dec 2009
    Berichten:
    96
    Locatie:
    Den Haag
    Hallo,

    Mijn vader heeft op de kast een 30 jaar oude Tamiya Rough Rider staan. Onlangs ben ik geïnteresseerd geraakt in de rc hobby en daardoor hebben we hem ontdaan van een behoorlijke hoeveelheid stof.

    We willen hem graag weer in ere herstellen. Dat zal inhouden dat er een nieuwe accu in moet en daarbij schijnt de snelheidsregelaar ook kapot te zijn.

    Kan iemand mij misschien aangeven hoe wij aan de juiste onderdelen kunnen komen?

    Groeten,

    Ometoon
     
  2. Olii

    Olii

    Lid geworden:
    14 feb 2009
    Berichten:
    1.897
    Locatie:
    Lier BE
    hej ,

    best schaf je je een elektronische regelaar aan! mechanisch is ouderwets en verbruikt veel

    moest je er dan eentje zoeken ik heb er nog een voor een prijsje voor je + een goede motor ;)
     
  3. Frans Heinsbroek

    Frans Heinsbroek

    Lid geworden:
    12 jan 2005
    Berichten:
    1.133
    Locatie:
    Schiedam
    die nieuwe accu's voor die auto zijn nog steeds te koop. Voor de regelaar kun je gewoon een goedkoop brushed exemplaar nemen. kijk gewoon bij een lokale modelbouwshop of bestel eventueel iets op het net. Veel plezier !!!
     
    Laatst bewerkt: 19 dec 2009
  4. Olii

    Olii

    Lid geworden:
    14 feb 2009
    Berichten:
    1.897
    Locatie:
    Lier BE
    de accu's die je zoekt zijn zowiezo nimh's vermoed ik. die vind je 2de hands genoeg ;)
     
  5. Joris R.

    Joris R. Guest

    Het is ook aan te raden om een nieuw ladertje te kopen ; Die oude laders doen er meestal erg lang over om een NiMh accu met wat capaciteit op te laden.

    Ik zou persoonlijk even een modelbouwwinkel in de buurt zoeken en daar eens langsgaan ;)
     
  6. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Persoonlijk zou ik hem lekker afstoffen/schoonmaken en op de kast laten staan :!:

    Deze klassieker is voor de verzamelaars een hoop geld waard , zeker als de auto in goede staat verkeert.

    Als je echt met RC aan de gang wilt kun je beter een goedkoop chassis op marktplaats scoren ;)
     
  7. Olii

    Olii

    Lid geworden:
    14 feb 2009
    Berichten:
    1.897
    Locatie:
    Lier BE
    daar heb je ook een punt.

    maar dan gaan de prijzen wel omhoog schieten. en alhoewel hij nog niet veel ervaring heeft en mss de prijzen niet kent , kan het hem dan mss niet afschrikken ??
     
  8. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Prijzen omhoog schieten ???

    Voor misschien 100,- heb je een compleet setje , 50~75 euro in deze auto steken voor een regelaar en accu en hem dan aan bonken rijden is een stuk duurder en verdomd zonde :!:
     
  9. Olii

    Olii

    Lid geworden:
    14 feb 2009
    Berichten:
    1.897
    Locatie:
    Lier BE
    ik zeg toch ook niet dat hij die stuk gaat rijden ???

    ik bedoel maar als je een nieuwe wagen volledig rtr gaat kopen in een modelbouwwinkel dat je bij tamiya's en dan bedoel ik buggy's al snel 250 kwijt bent voor een goede buggy..

    dan is 2de hands ook weer een optie..
     
  10. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    En dan hoef je echt geen 250,- kwijt te zijn..........
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.477
    Locatie:
    Sassenheim

    Tamiya kende toen de 6v stickpack en de 7.2v humppack

    [​IMG]

    Zo makkelijk zijn die niet te verkrijgen....
     
  12. Frans Heinsbroek

    Frans Heinsbroek

    Lid geworden:
    12 jan 2005
    Berichten:
    1.133
    Locatie:
    Schiedam
    dus eigenlijk was Tamiya zijn tijd al ver vooruit met die 6 volt accu's ;)

    Een soldeerbout doet wonderen !!! in dit geval en bij de locale Hobby Shop willen ze je normaal gesproken best helpen als je daar je spullen koopt.
     
  13. Ometoon

    Ometoon

    Lid geworden:
    9 dec 2009
    Berichten:
    96
    Locatie:
    Den Haag
    Hallo,

    In principe is deze auto te koop. Hij verkeerd echt in zeer goede staat. Er is in het verleden weinig mee gereden. Hij heeft zelfs nog de originele doos! Wel zo leuk om hem eerst weer helemaal werkend te hebben.

    Kan iemand mij aangeven wat de typenummers van de snelheidsregelaar en accupack zijn? Alvast bedankt!

    Groeten,

    Ometoon
     
  14. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    Kom, we gaan er niet rond zeuren. Ik geef je alles wat je nodig hebt om hem eens rijdend te maken en we spreken af dat ik hem dan koop voor een lieve prijs.
    Laat maar horen :)
     
  15. Ometoon

    Ometoon

    Lid geworden:
    9 dec 2009
    Berichten:
    96
    Locatie:
    Den Haag
    Hoi,

    Ik heb de Rough Rider te koop staan. Er is mij verteld dat de echte liefhebber er wel tussen de 200 en 500 euro voor over zou kunnen hebben. En dan zou er niet mee gereden worden. Ik heb hem op marktplaats.nl te koop staan (onder Tamiya Rough Rider). Wat zou jij er voor over hebben?

    Groeten,

    Anton
     
  16. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    ik denk mij zo'n re issue van de sand scorcher te kopen wanneer die uit is. ook ruim 300 euro dacht ik.
     
  17. chrisvangaalen

    chrisvangaalen

    Lid geworden:
    21 dec 2005
    Berichten:
    220
    Locatie:
    biddinghuizen

Deel Deze Pagina