snelheidsregelaar zeer warm na vliegen met drieblads kop

hallo,

ik heb een trex 450 in een airwolf kleedje gestoken en heb er een drie blads hoofd en tailrotor opgeplaatst.(cnc..)
als stab heb ik het systeem van align, daar ik ook een 250 flybarless heb (tweeblads) en daar wel na de update tevreden over ben.
Nu heb ik de heli al ingevlogen en enkel de curve van de motorsnelheid als de stick in het midden staat op 42 procent gezet hetgeen een vrij stabiel hovergedrag geeft.
Nu was het geheel vrij goed te vliegen na enkele afstellingen en na een vlucht van ong 4 min begon het motortoerental op en af te lopen (originele esc en bruchless motor van align) en na het landen bij controle was de snelheidsregelaar wel heeeel warm wat volgens mij ook het op en afnemen van het toerental veroorzaakte.
Hoe kan ik dit verhelpen en kan dit kwaad???
Kan ik het nog riskeren om met deze esc te vliegen of is deze gedeeltelijk kapot???
Komt het door te veel belasting op te lage toeren???
Dit is de eerste keer dat ik een probleem heb met iets van align (behalve alle boutjes van 250 eens te moeten uitboren)
mvg geert

Nee dit hoort niet.

het spul mag warm worden, maar heet is teveel.
Oorzaak:
Te laag % gas ingesteld.
Dit moet ong 80 a 90 % zij
Is dan je toerental veel te hoog? Probeer een kleiner tandwiel op de motor te zetten.

onder die 80% wordt het rendement laag, en gaat hij zichzelf warm stoken
Door de kap heb je al relatief weinig koeling, wat niet meehelpt

hmm, klinkt bekend... Ik heb een mini titan cobra, en ik wilde ook een laag rotortoerental. Mijn regelaar stond op 60% en gaf ook een wisselend toerental, en liep flink warm. Ik ben toen overgeschakeld van 3S naar 2S lipo, en de regelaar 100% gezet. Heli vliegt perfect, en geen oververhitte esc...

succes !

Vergelijk het met een automotor, als je die bij lage toeren flink belast, zal hij ook heet worden.
Om dit soort dingen te voorkomen, is een stroom-meter onontbeerlijk, bespaart een keer een motor en/of regelaar en/of accu.

Twee cel zal niet lukken denk ik er zit teveel electronica in die heli en door die drieblads moeten de Servos ook harder werken, een kleiner tandwiel zal waarschijnlijk de oplossing zijn. Ik zou wel willen antwoorden op de vraag hoeveel stroom hij trekt maar heb daar geen meettoestel voor , ik kan natuurlijk de berekening van tijd en verbruikte inhoud in de lipo maken, maar dat zal waarschijnlijk niet zo nauwkeurig zijn.

Dank u om mij allemaal zo vlug te beantwoorden, als er nog mensen zijn die een trex 450met drieblads hebben gelieve mij eens de gascurve en pitchcurve door te mailen

Bij jouw methode zou eventuele schade t.g.v. hoge stroom sowieso optreden omdat lang moet vliegen om goede meting te krijgen. Eerst meten, dan pas flink doorvliegen, anders zul je altijd in den blinde tasten.

Niet uitgaan van andermans curves, wat bij een ander werkt, hoeft nog niet goed te zijn.

Je gascurve moet gewoon rond die 80% uit komen.

Back