Snelheidsregelaar

keuze hangt af van je budget cc ,je zegt dat je 50euro goedkoper af bent met voor lood te gaan?

tja dat is ong de prijs van een deftige regelaar die een 20 a 25 A aankan en meer heb je echt niet nodig voor deze motoren ( vergeet zekering niet)

ivm capaciteit en afmetingen :
je hebt nimh sub -c cellen met 1500 mAh en nu al van boven de 4000mAh ,zijn even groot hoor alleen de inhoud scheelt gevoelig ,weeg ze maar eens ;zal groot verschil tussen zijn
vermoedelijk is dat voor een loodaccu ook zoiets

groeten

@ Jan vos:

Ik denk dat de accu max 1.5 mag gaan bedragen in m'n boot... dus eventueel 2 accus = 750 gram per stuk ongeveer... Dus zou nog een net iets sterkere als jou kunnen nemen?

@F. Van Gent:

Als je een celpakket van2x 12volt neemt gaan je motoren beide op volle kracht draaien, terwijl je 2x 6v loodbatterij pakt, dangaan ze nog altijd maar op halve kracht zitten, toch?

CC

Als je een celpakket van2x 12volt neemt gaan je motoren beide op volle kracht draaien, terwijl je 2x 6v loodbatterij pakt, dangaan ze nog altijd maar op halve kracht zitten, toch?

F.van.Gent zei:
CC

ja sorry, als je dezelfde volts pakt gaat hij uiteraard evenrap gaan! :D

Maar nu ben ik er nog altijd niet echt aan uit wat ik zal nemen,
maar 2 loodbatterij's is een optie, omdat het er beter zal ingaan dan 1 blok. direct eens op CONRAD kijken...

De originele batterij, van robbe, weeg 1100gram en si een 6volt 4ampere geloof ik... niet echt vet dus, en weegt veel!

CC

Ben wel 73 jaar oud :oops:
Maar gelukkig nog redelijk bij de tijd hoor
Het is maar als dat je het weet he :wink:
mvg
Frederik :D :D :D

F.van.Gent zei:
CC

Ben wel 73 jaar oud :oops:
Maar gelukkig nog redelijk bij de tijd hoor
Het is maar als dat je het weet he :wink:
mvg
Frederik :D :D :D
Persoonlijk vind ik het prachtig dat je nog zo actief op het internet zit en me wilt helpen!

uiteraard ken je er meer van af dan mij, :wink: ! :!:

Op conrad.nl 2 accu's gevonden: :D

(lood he :wink:) -> is toch nog altijd veruit de goedkoopste oplossing! en ik ben er meer bij te vinden als het geen snelheidsbootje is... :?

Deze:
LOOD-ACCU 6V/4AH
Capaciteit 4 Ah
Afm. (lxbxh) 70 x 46 x 93 mm
Gewicht 760 g
Slechts 8.95€

en deze:
LOOD ACCU 6V-3.4AH 550G
Aansluiting 4,8 mm platte stekker
Spanning 6 V
Vermogen 3,4 Ah
Afm. (lxbxh) 134 x 34 x 60 mm
Gewicht 620 g
Slechts 14.95€

Ze zijn goed, en wegen niet al te veel, de afmetingen zijn zeker doenbaar! 8)

En zo zou ik er dan wel 2 kopen, dus ik kies 1 van deze 2optie's en koop er 2, dan heb ik OF:

12volt, 8amp, 1520 gram (18.90€)
OF
12volt, 6.8 amp, 1240 gram (29.90€)

De prijs scheelt wel veel, maar dat maakt niet veel uit, want het is nog geen enorm bedrag!
Het scheelt wel 280gram... :)

-> hoe lang zal de duurtijd met die 2x 50 speed E van graupner, de servo en enkele lichtjes nu zijn?.. een schatting volstaat :wink:

Ik denk wel dat ik eerder voor de bovenste zou gaan, ALS het gewicht het toelaat, en er voldoende ruimte is, vanavond eens kijken!..Er moet nu nog een beetje gewerkt worden ook :lol:

Oja: krijg ik als ik vanavond of morgen nog bestel die zomerkorting van 10%?... Of is dat niet op batterijen... :oops:

M'n vader zegt dat de ampere niet meerverdubbelt...hij heeft gelijk denk ik??

Back