snelheidsvertraging

Vanmorgen kwam ik een vriend tegen in de supermarkt (was alleen thuis (<= carnaval halle) en natuurlijk waren er weer geen kellogs meer).
hij is bezig een F-14 tomcat aan het bouwen (een model waar hij via mij van hans de vries) meer als voldoende info heeft gekregen om dit model in elkaar te flansen)

Hij is gisteren begonnen en stuite tussen het plakken door op een vraag die volgens mij wel een hele goeie is..

een F-14 heeft beweegbare vleugels, ze "sluiten" als hij gaat supersonisch vliegen (naar verluid gaat de F-14 in kwestie bijlange na niet zo snel vliegen (had et anders wel eens wille zien) :p)
maar ja dus hier de vraag:

Hoe vertraag je de draaisnelheid van een servo als je met één van de schakelaars werkt?

Hij heeft net als mij een graupner mx-12 afstandsbediening, wanneer je de servo voor het landingsgestel herschuift springt die volledig tegen een veel te hoge snelheid.. bestaat hier een soort vertraging voor?

Het zou geleidelijk aan moeten gaan gebeuren..

wouter

mischien zo'n draaiknop gebruiken(weet even niet hoe die heet)
of anders een motor met vertraging die je aanstuurt met micoschakelaars ik heb het schema nu niet maar dat zal ik even opzoekken als je er belang bij hebt.

grt alex

Back