Snelle EDF jet

Beste medemodelbouwers,

Na ervaring op te doen met een F-16, ben ik opzoek naar een gemoedelijk vliegende, en vooral snelle edf jet.

Het liefst zou ik voor composite gaan, wegens de hogere snelheden, en mooie afwerking.
Ik heb al een tijdje zitten kijken, maar ik kom er niet helemaal uit.
Hoeveel tijd, en geld gaat er nou eigenlijk in zitten?
Mijn budget is namelijk 500 euro.

Het liefst zou ik om geld, en gedoe (te veel accu's) te besparen, op de accu's die ik nu heb willlen vliegen.
Dit zijn 2 Flightmax 4S 2450mah 30C lipo's.
Het hoeft niet snel klaar te zijn, maar het zou mooi zijn als het voor de winter af is.

Ik heb zelf geen bungee, en opgooien is niet mijn ding.
Persoonlijk vind ik retracts het mooiste.
Maar daar zit natuurlijk ook weer een prijskaartje aan (en ik heb geen luchtpompje).

Zelf had ik de composite L39 van Sapac in gedachte, deze kan ik voor een leuke prijs van 160 euro krijgen.
Maar ik sta open voor ideeën.

Mathijs

Oke laat ik het zo zeggen:
Een kist die stabiel vliegt, ook bij lagere snelheden zoals bij de landing.

Ik hoop het het zo duidelijk genoeg is.

Mathijs

Funjet Ultra op 4S, makkelijk te bouwen en gaat erg hard of HET RC op 4S met 2W-20 is idd composiet maar dan ben je nog wel even aan het bouwen.

En wat is hard? hoe hard wil je gaan?

Ik was/ben van plan een l39 van sapac te bestellen bij modelbouw-sp.nl .
Het enige nadeel is de levertijd: minstens 6 weken.
Zelf wil ik geen funjet, want ik vind ze niet echt bepaald mooi, en iedereen op de club heeft er een.
Wat ik hard noem: sneller dan een piepschuim kistje (op funjet na, dat is een raket)...
Zelf twijfel ik nog een klein beetje, ik vind de l39 (composite) erg mooi, maar de levertijd :( .

Mathijs

Een bungie maken kost geen drol en werkt wel erg fijn. Een viperjet of sniper is erg snel en goed stabiel te landen. De L-39 zou ook lekker vlot moeten vliegen.

Ik heb alleen best vaak vliegtuigen zien crashen bij het wegschieten, dat geeft nou niet echt een fijn gevoel.
Ik heb een f16 waar ik eerst met wielen onder vloog, en die ik er later uit heb gehaald.
Zonder landingsgestel land wel lekkerder.
Bedoel je trouwens met de sniper de 70mm of de 90mm versie?

Mathijs

beide vipers zijn snel, de vorm van de kist leent zich voor hoge snelheden. Bovendien is hij bijzonder sierlijk, maar dat is een kwestie van smaak.
De setup moet natuurlijk ook goed passen bij de kist anders werkt het nog voor geen meter. Ik zag op de website die je hierboven postte ook een viperjet staan.

ja, dat is de viperjet van sapac.
Dat is niet dezelfde als die van HET RC.
Zelf twijfel ik nog een beetje of ik wel een nieuw vliegtuig wil kopen.
Ik zou heb moeten vliegen op een hobbyking HK-7X (v2):
HobbyKing Online R/C Hobby Store : HK-7X 2.4Ghz 7ch w/ 5 Model Memory TX & RX V2 (Mode 2))_ .
En ik ben een beetje bang dat hij misschien zou crashen wegens bijvoorbeeld een tekort bereik.
Of dat hij niet goed vliegt omdat er geen expo op zit.
Ik heb ook een futaba 35mhz zender (4 kanaals) en een ontvanger, maar ik ben bang dat het te veel gaat storen.
Ik heb de ontvanger ook eerst in mijn f16 geprobeerd, maar dat gaf bij een afstand van nog geen 5 meter al storingen, zeker als je de motor aanzette.
Daarom zit ik te twijfelen, of ik misschien toch een betere zender moet kopen.
En dan het vliegtuig kopen als ik weer geld heb na de aanschaf van de nieuwe zender.
Zelf zat ik te denken aan een futaba 10cg , hier zou ik wel een jaartje of 10 mee voortkunnen.
Of kan ik 'gewoon' met een hobbycity zender gaan vliegen (er zit geen expo op de zender!).

Mathijs

Een goede zender is nooit weg. Het is een mooie basis om serieus met de hobby verder te gaan. De T8FG is ook erg goed, kan overweg met SD kaartjes voor modelopslag en is een stukje goedkoper. Je zal merken dat een model beter vliegt als je de zenderinstellingen er op aanpast. Juiste hoeveelheid expo, dual rates, mioxers etc.

Dus toch eerst zorgen voor een goede zender.
Ik blijf denk ik toch bij de 10cg, maar ik blijf wel het te koop forum in de gaten houden.
2e hands is veel goedkoper.

Mathijs

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb zelf de futaba T7C daar kun je alles mee vliegen
Het is al een vrij uitgebrijde zender met een heleboel programma's standaart al voorgeprogrameerd
De 10 cg is inderdaat veel uitgebrijden maar heb je dat wel nodig
Ik vlieg mijn grote warbird's ook gewoon met de T7C en dat gaat perfect
Ga je nou wedstrijden vliegen met airobatic of hely dan zeg ik ja
Maar anders jaag je jezelf aleen maar op kosten

Ik eil een zender die een jaar of 10 mee gaat.
En als ik er een turbine kist mee wil vliegen, dan heb ik veel kanalen en functies nodig

Mathijs

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik bedoel dat ik misschien wel over een paar jaar een grote jet koop met veel functies, en dan is 7 kanalen een beetje weinig.
En als het kan:
Als je iets doet, doe het dan goed

Ik ben van plan een 10cg + 4 kanaals ontvangertje te kopen bij hobby-in.

Btw, morgen ga ik op vakantie en kab ik misschien niet meer (zo snel) reageren.

Mathijs

Back