Snelle kist voor mijn setup ?

Hallo Heren,

Al enige tijd vlieg ik rond met mijn funjet, maar nu begin ik toch wel rustig verder te zoeken naar iets snellers.

Ik wil de volgende kist gaan uitvoeren met dezelfde setup, en dat is de volgende:

Turnigy SK3 3659-1900kv motor
HiModel GX200 opto
2x Robbe FS 550 met carbon gear
Turnigy 5A bec

Dit vlieg ik op 6S 2650mah 40C accu's

Mijn funjet zit nu met een APC 7x6 Sport geschat rond de 310 a 320km/h

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën!

Groetjes, en alvast bedankt!

Snelheid went erg snel na de 320km wil je toch weer sneller , maar je gaat dan richting pylonmodellen van vol gfk , want piepschuim zal dit niet meer zo lang overleven , ik heb zelf de minihawk nu op 276km maar hij kan nog wel harder met de setup die jij hebt ,maar dan 2x3S anders past het niet , maar ik denk wel dat je de snelheid kunt overtreffen boven die 320km en veel beter zichtbaar 1,30m spanwijdte, en nog leuk betaalbaar!

gr Andre

He Andre, Dankjewel voor je antwoord, en idd het went redelijk snel ja haha. Die minihawk heb ik inderdaad zelf ook al aan zitten denken ja! Balen van 2x3S want ik heb zojuist 3x 6S aangeschaft haha :p

Die 6S gewoon verkopen en daarvoor 2x3S aanschaffen zijn in verhouding ook goedkoper, indien je een MiniHawk aanschaft krijg je er geen spijt van ik heb inmiddels er een vlucht of 20 mee gevlogen en de wendbaarheid is echt super goed te noemen ook met veel wind, dmv de rolroeren als landingskleppen in te stellen land hij ook nog eens als een eitje, en de Minihawk is gewoon in Nederland te Koop, hij is natuurlijk wat duurder dan een Funjet maar totaal niet te vergelijken,ik heb hem op 4S 2200mha vliegen zoals je misschien gelezen hebt en dat gaat voorlopig hard genoeg en 4-5min volgas gaan is ook leuk

gr Andre

Het is lastig, want alle pylonracers hebben een te kleine romp voor die accu. Die kistjes zijn gemaakt voor de wedstrijd reglementen en dus is zoon grote accu niet nodig.

Ik zat nog even te kijken naar wat gfk pushers, maar kan niet echt vinden wat je zoekt.

ik weet niet hoe groot die 6s accu's zijn maar ik heb hier de plannen van een zwoandrittl liggen en daar past een hyperion 6s 2600 in met een kleine verbreding in de romp in en dat is dus ook wat ik zal gaan doen.

het plan staat deze maand in de fmt dus je kan even naar een clublid die een abo heeft gaan om te kijken of je het wat vind

footootje ;-)

attachment.php

Zelfbouw is het probleem snel opgelost, maar ik denk niet dat dat is wat Michael wil.

Haha ja idd ik zie mezelf niet zo snel bouwen. Had inderdaad de Zwoandrittl al gevonden ja, daar is mijn zoektocht mee begonnen haha. Achja, mischien dat ik tegen die tijd een bouwer vind die dat graag voor mij doet :D

waar praat je over met deze Zwoandrittl (uitspreken is al lastig) setup snelheid spanwijdte ?
en ja bouwen moet een hobby apart zijn laat mij maar vliegen Minihawk is ZEEER eenvoudig en snel te ja bouwen is het woord bijna niet

gr Andre

Back