Sneller dan een Lamborghini C-1 Cat

Hallo!

Zoals de titel al aangeeft heb ik een Lamborghini C-1 Cat. Vind hem best wel snel gaan, maar er zijn snellere boten :lol:
En aangezien je mijn boot niet eenvoudig kan opvoeren (de romp gaat dan kapot). Wou ik weten wat nu een snellere boot kost.

Brandstof vind ik mooier.
Maar volgens mij zijn er ook snelle electro boten.

En zelf een boot bouwen, dat is toch wel heel moeilijk (en duur :lol: ).

noah dat zeg je fout

benzine snel tussen de 800 2e hands en 3000 euro nieuw
nirto tussen de 400 2ehands en de 1500euro nieuw
elektro snel tussen de 400 2e hands en de meer dan 2000 euro nieuw.

zelf een boot bouwen is niet duur een rompje maak je voor nog geen 60 euro.

laat weten wat je ongeveer wil
benzine , nitro , elektro
cat , mono , hydro
klein , normaal , groot , zeergroot
en je budget.

Mijn fietskar is 1.10m max, en als ik wil varen moet hij daar dus inkomen. (nee, die fietskar is eigen fabricage en is niet in de winkel te koop :lol: )
1.10m wordt denk ik nitro, of hoeft dat niet?

Een cat vind ik toch wel het mooist. Maar met mijn cat kun je niet echt snel de bocht om. Dat zal zeker ook wel zo zijn bij de snellere.
Mono kan natuurlijk wel snel de bocht om, dus laat mij cat's en mono's zien.

Budget Euro400-500? :oops:.

Word dus zeker 2dehands. Oja, ik kan pas in de vakantie kopen :(

400 - 500 euro is niet veel.
voor dat geld koop je een elektro boot (snel) tussen de 40 en de 70 cm.

en een nitro boot verschilt heel erg in prijs ..
soms koop je ze voor een prikje
en soms zijn ze mega duur
en bij 2e hands nitro moet je heel goed opletten op de staat van de motor

boot ziet er leuk uit.
1 vaart voor geen meter
2 motor heeft geen vermogen
3 spullen zijn slecht.
etc etc

lijkt goedkoop maar is duurkoop

bij die boot aan heel veel dingen.
de bodem is niet goed
geen power in de motor.
geen goeie schroef.
slechte spullen op de boot.

Idd wat jaimy al aan geeft.
Rompje ziet er op zich niet slecht uit, maar het vermogen van de motor is ook niet al te best waardoor er niet echt veel gang in zit standaard.
Op zich is de hardware niet verkeerd voor dat geld, maar moet je ook niet veel van verwachten.
(Water pick-up in het roer laat niet veel water door, het geluid wat de uitlaat produceerd, maak je geen vrienden mee, Prop leuk, maar maat verkeerd en niet geslepen en gebalanceerd. etc.)
Beter kun je dan wat door sparen en voor een losse romp met hardware gaan.

Jaimy Wrote:
benzine snel tussen de 800 2e hands en 3000 euro nieuw .
nirto tussen de 400 2ehands en de 1500euro nieuw.
elektro snel tussen de 400 2e hands en de meer dan 2000 euro nieuw.

Een Benzine boot nieuw is al verkrijg baar vaarklaar van af 899,- maar dan is de snelheid zo rond de 50 KM/h.
Beter is dan door te sparen voor wat beters, en dan voor een cat of Deep-V model te gaan met een Zenoah 260 motor er in.
(snelheid dan zo rond de 80 a 85 Km/h met een standaard motor)(Prijs is dan zo rond de € 1500,- a € 1800,-)

Brandstof is ook een optie, maar zal de snelheid in prenciepe wel wat lager liggen.
tussen de € 500,- en de € 900,-.

Wil je echt voor snelheid gaan, zou je op electro moeten varen, en dan met borstelloze motoren, en het lieftst op Lipo accu's.
Maar dan wordt het weer vrij kost baar.

Als het niet te veel mag gaan kosten is Idd 2e hands wel een goede optie, maar laat je niet te gouw verlijden door de de verhaaltjes die worden geschreven op de diverse veiling site's, en of door de uitstraling van een boot.
(je ziet al dat de link die je is door gegeven op marktplaats niet veel is, maar dat het rompje er wel leuk uit ziet. Iets waar al meerdere daar door zijn in gestonken, maar bedrogen zijn uit gekomen).

Beter is dus als je nog niet helemaal weet hoe alles in elkaar steekt, of je niet weet waar je op moet letten om nog eventjes door te sparen, en het nieuw in de winkel te kopen waar je goed geadviseerd word..(zoals in Bussum bij de 2 Brothers bijv,) of als je iets ziet dit hier te melden met de vraag ...Is dit iets:.

Neem anders eens een kijkje op de site van Xtreme RC Boats:
XtremeRCBoats

Succes met je zoek tocht.

Back