Sneller overgaan tot Disarm APM 2.5

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door guzzio, 16 mei 2017.

  1. guzzio

    guzzio

    Lid geworden:
    22 jul 2015
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Belgiƫ
    Vraagje. Vooreerst, ik ben een newbie, dus vergeef me als ik iets vraag wat hier al gepasseerd is.

    Als flightcontroller gebruik ik het APM board 2.5 en specifiek de 3.2.1 versie.

    Als ik land in 'stabilize', dan stoppen de props snel als ik overga tot 'disarm'.
    Als ik land in 'AltHold' of Loiter, duurt het echt wel lang tot de props stoppen bij 'disarm'.

    Echt comfortabel vind ik dit niet. Immers, net wanneer het ietsje veel wind is, gebruik ik toch graag GPS assistentie, dus vlieg ik in loiter. Maar van zodra ik land, dan wil ik zo snel als mogelijk dat de props stoppen, zodat windstootjes de quadcopter niet kunnen omvertippen ...

    Iemand suggesties?
    Thanks.
     
  2. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    ... even voor mijn duidelijkheid: je land en dan voer je zelf een "disarm stick command" uit?
     
  3. guzzio

    guzzio

    Lid geworden:
    22 jul 2015
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Belgiƫ
    Yep. Doe ik altijd zo ... van zodra de quadcopter geland is, wil ik zo snel als mogelijk dat de props stoppen met draaien. In 'stabilize' gaat dat onmiddellijk. Throttle stick in de linkeronderhoek duwen en hup, alles valt stil. Maar in Loiter duurt het makkelijk 5 seconden of langer tot de props stoppen. De timing moet wel ergens in de parameters in te stellen zijn, maar ik weet niet waar of hoe. Betreft een APM flightcontroller APM 2.5 (oudje dus) en Mission Planner versie 3.2.1 ...
     
  4. frank2026

    frank2026

    Lid geworden:
    26 okt 2015
    Berichten:
    32
    Locatie:
    haarlem
    Ben zelf nu bezig met s500 + apm2.8 en krijg deze nog steeds niet aan de praat. Wacht nu op een powermodelu. Maar hierdoor heb ik veel geprobeerd te vinden op ytube Hierbij kwam ik langs het calibreren van de Esc. Heb je dat al geprobeerd. Bij piep 1 kan je instellen dat ze direct stoppen. Wat overigens wordt afgeraden. Bij mij reageren de motoren niet via de FC.
     
    Laatst bewerkt: 21 mei 2017

Deel Deze Pagina