Snellere motor voor tamiya TG10

hallo

ik ben al geruime tijd eigenaar van een tamiya tg10 met de standaard fs12lt motor.
deze motor heeft een nikkel cilinder en dus best een hoge slijtage tov de verchroomde versies.

mijn vraag is of iemand ervaring heeft met een snelle motor, of een goede weet...

ik heb al eens gehoord over een OSmax 12crv motor en dat deze een stuk beter is dan de fs12....

pk racing heeft ook een setje, een zuiger/cilinder/koelkop en nog een paar dingen, dan ga je van 2.5 cc naar 3cc, dit koste rond de 100 euro

zet er een force motor op ben je voor 75 euro klaar bij conrad.

voor dat setje van pk heb je van 2.11/2.5 naar 3cc en dan heb ook een nieuw zuigersetje 8) en hogere koelkop en andere pakking
greetz nitro

interessant setje met die grote koelkop,
kan iemand vertellen van welke materialen de cilinder en sleeve zijn (hopelijk chroom)

Ik geloof dat die cilinder geen chroom dinges heeft. Maar bij PK, Speedlane en nog een paar winkels hebben ze een leuke motor te koop die niet erg duur is en net zo duur als dat cilinder setje.

het is deze: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXDRJ2&P=0

toerental zat rond de 30.000 a 35.000 toeren met een vermogen van ongeveer 1pk.

hij is er met paars en blauwe koelkop. ik geloof dat ie in NL 115 euro is.

het is een mooi motortje, alleen een ABN motor, ik heb weinig zin om net als nu om de zoveel tijd(ik rij veel) een cilinder set te kopen

Dan kan je ook nog ff bij HPI spieken in de Specs van de Nitro start .15Fe staat hoe je van die motor een chrome motor kan maken.

Misschien heeft Tamiya ook zoiets.........??? dan kan je gewoon een nieuw zuiger setje/cilinder kopen.

Back