Snertrace 2011 @ MVW Purmerend

snert1.jpg

Op 27 November 2011 zal er de Snertrace gehouden worden op de Offroad baan van de MVW

Dit zal de eerste wedstrijd zijn op het vernieuwde cirquit van de MVW die onlangs op vele punten is aangepast en voorzien van een Wallride welke wij hebben overgenomen van onze vrienden van NBR uit MOL.

Er zal gereden worden door de volgende 1:8 klasses: Nitro Buggy, Nitro Truggy, Electro Buggy & Electro Truggy. We zullen Nitro en Electro van elkander scheiden en bij voldoende deelnemers zullen ook de Buggy's & Truggys gescheiden worden.
Deelname aan het event kost 10 euro voor niet leden en 5 euro voor leden. Natuurlijk zijn er weer prijzen te winnen en wederom zal dit een flinke voorraad snert zijn.

Ook tijdens de wedstrijd is er natuurlijk een overheerlijke bak snert beschikbaar.

Alle informatie over inschrijven, tijden en deelnemers zijn terug te vinden in het menu Wedstrijden op de website van de MVW.
Voor het publiek de wedstrijd vangt aan om 10:00 en zal duren tot +- 16:30 voor de deelnemers vangt het inschrijven aan om 08:30

Afijn we hopen dat jullie er allemaal weer zin in hebben en dus: Meldt je aan!

I'll be there!! :)
Een traditie die in ere wordt gehouden verdient alle steun!! En bovendien zijn het altijd supergezellige wedstrijden!

En het schiet inmiddels aardig op met de aanmeldingen momenteel 25 man.

Mocht je de link niet kunnen vinden op de MVW site in het sub menu van offroad vindt je een kopje wedstrijden.

En het gaat lekker 41 deelnemers en ook onze duitse vrienden zijn lekker aan het inschrijven. Wil je nog mee doen wees er dus op tijd bij want vol = vol!

Ah vandaar dat ik jou dubbel had :) Wordt aangepast!
Overigens 47 Deelnemers en de nodige toppertjes zijn er ook reeds bij gekomen het gaat dus een leuke wedstrijd worden !

@All

En de laatste bericht voor de wedstrijd!

Aan de thuisblijvers heeft de MVW natuurlijk ook weer gedacht en zullen we zaterdag & zondag live zijn met MVW TV deze is terug te vinden op Modelbouw Vereniging Waterland - Live MVW TV

Wil je graag weten wat de ronde tijden op de training dag dat kan natuurlijk ook deze zullen terug te vinden zijn op Modelbouw Vereniging Waterland - Online Rondetijden

Op de wedstrijd dag zal natuurlijk MVW TV online zijn maar ook live timing van de wedstrijd deze is terug te vinden op Modelbouw Vereniging Waterland - Live timing Snertrace
(op deze link staat op dit moment nog een lege pagina maar op de wedstrijd dag zal dit verder online komen)

Tot zaterdag op de training dag of zondag op de wedstrijd dag

@mario

Toch snert gehad?

Ik kan ook nergens uitslagen vinden....

Nope, geen snert voor mij... de kwali's gingen slecht, had geen gevoel in de auto tijdens Q1, Q2 natte en gladde baan en op Harakiri's gaan rijden wat bepaald geen succes was. Ook Q3 op Harakiri's geprobeerd met meer camber achter, daardoor meer grip maar door de natte baan kon ik niet sneller rond komen.

1/2 finale (er was geen 1/4 finale) bijna de hele finale op de 5e plek gereden (die was goed voor een plekje in de finale) en ik dacht dat plek 5 en 6 doorgingen, dus rustig aan uitgereden en ergens een paar ronden voor het einde schijnbaar terug gevallen naar de 6e plek. Uiteindelijk denk ik dat ik op een seconde of 5-10 de finale gemist heb.

Aan de andere kant, in de finale werd zo hard gereden...daar was ik toch ook ergens achterin geëindigd denk ik.

Maar het was heel leuk om zo in het naseizoen nog een race te kunnen rijden...wat dat betreft dank naar MVW en alle mensen die zich daar hebben ingezet voor deze race, ondanks de nattigheid een leuke dag gehad!

Welke auto heb je gereden de Mugen of Hotbodies ?
Bij de Mugen kan je bakken met grip creeren ook met harakiri banden op een natte baan.
Als je met de Mugen heb gereden zou je dan een setup sheet met je gereden setup willen mailen dan pas ik die voor je aan met de veranderingen die ik gemaakt zou hebben, heb je die setup in iedergeval voor de volgende regen race.

Welke auto heb je gereden de Mugen of Hotbodies ?
Bij de Mugen kan je bakken met grip creeren ook met harakiri banden op een natte baan.
Als je met de Mugen heb gereden zou je dan een setup sheet met je gereden setup willen mailen dan pas ik die voor je aan met de veranderingen die ik gemaakt zou hebben, heb je die setup in iedergeval voor de volgende regen race.

Ik heb met de Mugen gereden, maar had ook eerlijk gezegd niks meer aan de setup gedaan dus die stond grotendeels op Oss. Was dus wel logisch dat ie helemaal niet ging in het nat.

Van de week zal ik een setup sheet opstellen en naar je mailen (niet in de lach schieten, waarschijnlijk sloeg het helemaal nergens op). Maar ik ben wel benieuwd wat je voor aanpassingen doet wanneer je in low grip omstandigheden rijdt.

Bij voorbaat dank voor de moeite!

Mario,

Jordy reed met de standaard setup vanuit de doos, wel heb ik wat kleine aanpassingen gedaan.

Shockolie 600 voor en 500 achter standaard veren , shocks helemaal plat.
Diffolie 10000-5000-3000.

Rijden met de harikiri's vinden wij toch wel lastig, deze banden (onbewerkt) ballonnen wel heel erg en kan er voor zorgen dat je auto onrustig wordt. In de halve finale hebben we ze gebruikt omdat het inderdaad te nat was, maar zodra het even kon snel de aka's er op . deze banden geven meer een buggy gevoel, hierdoor kon Jordy meer smijten met de auto.

Was al met al een super ervaring zo in de eerste truggy wedstrijd, jammer dat Bas moest afhaken, had het net nog even wat spannender kunnen maken , hoewel ik persoonlijk vond dat Jor met een extra tankbeurt wel erg lekker rond ging hahahah.

Dit smaakt voor Jor in ieder geval naar meer, zo op naar 2012.

gr Michel

Back