Snijdraad,wie o wie

Goedenavond allen,

Ik ben op dit forum al vele malen heel goed geholpen en heb mede daardoor een geweldige hobby voor het leven.
Het probleem is het volgende,ik sneed mijn schuim altijd met snijdraad van Graupner,maar dat is niet meer te krijgen. Het nieuwe draad dat ik bij de modelzaak in de buurt heb gekocht was te dun en kon niet eens goed gespannen worden zonder dat het brak,en hetzelfde geld voor de draad die ik vorige week bij Conrad gekocht heb.
Ik meen mij te herinneren dat er een tijd geleden een hoop mensen hier een partij draad gekocht hebben(Renee draad ?),dus mijn vraag is dus....zijn er lui die een paar meter aan mij kunnen verkopen,want zoals ik het begreep was dit redelijk dik draad wat heel strak gespannen kon worden.

Ik hoor graag van jullie,en anders graag tips over waar ik wat dikker snijdraad kan kopen,want ik heb nog een stapel schuim liggen in de juiste maten,wachtend om er een mooie vleugel van maken en een rompje,maar het draad is op :(.

Alvast bedankt,
Glen

Laatst bewerkt:
He bedankt Dirk en Domi,

Dat is precies wat ik zocht,dat bij r&g is veel dikker dan het draad wat ik vorige week gekocht heb dus dat zou ook veel langer moeten houden.

Glen

Laatst bewerkt:
Er zijn verschillende vervangers voor je snijdraad te verzinnen. Bijvoorbeeld een gitaarsnaar verder gebruik ik ook een draadje van de kern van waslijn is precies de goede dikte en is niet duur.

Ik heb een CNC snijder, daar gebruik ik 0,18 mm Wolframdraad om te snijden. Dat snijdt nog veel mooier dan Rene41, maar is ook 2-3 keer zo duur. Cr-Ni en RVS-draad (ook veel Cr en Ni) moet je niet gebruiken. Van het telkens warm en koud worden onder spanning wordt het bros, en dan breekt het.

Voor hand- of gravity-snijden is Rene41 waarschijnlijk de beste keuze.

Dirk.

full
Hallo,
Ik gebruik een gravity cutter met het 0,40mm draad van R & G! Nog geen enkele draad kapot gekregen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back