Sniper

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Antony, 13 jul 2014.

  1. Antony

    Antony

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    632
    Hallo,
    Ik heb een 90mm edf sniper omgebouwd naar een kolibrie t20. Alles is serieus verstevigd en hij vliegt heel goed, alleen de snelheid valt wat tegen.
    Na wat nadenken ben ik erachter gekomen wat de reden hiervoor moet zijn. De grote luchtinlaten waarmee de edf versie zich deels mee vooruit zuigt zijn nu half afedekt door de vierkante feultank. Ook heb ik de ducting moeten wegsnijden om hiervoor plaats te maken. Er blaast dus veel lucht tegen een vertikaal vlak die het formaat heeft van bijna een hand. Nu zou ik graag een deel van deze inlaten op een aeroynamische manier willen afdekken, zoals bij de mirage 2000.
    De vraag is hoeveel ik moet overhouden om toch nog voldoende lucht naar de turbine te hebben?

    De sniper:
    [​IMG]

    Luchtinlaat van een mirage 2000
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. cliff

    cliff

    Lid geworden:
    22 jul 2005
    Berichten:
    200
    Locatie:
    Gangelt
    In principe moeten de luchtinlaten net zo groot zijn als de inlaat van de turbine.
    De manier waarop de lucht instroomt is natuurlijk ook belangrijk.
    Hoe minder turbulent, hoe beter.
    Wellicht kun je een ducting om de tank heen maken?
     
  3. Antony

    Antony

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    632
    Voor
    [​IMG]

    En nu
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  4. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Kan je niet gewoon de tank veranderen?
    Ik denk dat je de ducts niet kleiner moet maken omdat je dan een aanzuigprobleem krijgt.

    GJ
     
  5. FStrating

    FStrating

    Lid geworden:
    28 feb 2011
    Berichten:
    435
    Locatie:
    Veghel
    Je hebt zo nog ruim voldoende opening over voor de turbine om zijn lucht aan te zuigen. De opening bij de turbine is net zo groot als een euro. Ik heb zelfs foto's gezien van een twister met een kolibri waarbij de duct openingen voor 3/4 afgesloten waren en toen vloog de kist pas lekker snel.
    Bij mijn Mig zat er ook een 700ml tank in het lucht kanaal met maar 1cm ruimte vrij aan beide kanten; de turbine had hier totaal geen last van.
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2014

Deel Deze Pagina