Soft-start werkt alleen met governer in phoenix controllers?

Satoer

Forum veteraan
Ik zou graag de throttle type m'n controller in fixed hebben willen staan ipv govenor.
Als ik hem echter zo instel start hij als een gek op. Ook al heb ik soft start op: Soft of softest.
Gaat dit niet samen??? Wordt namelijk gek van het gehunt wat hij doet om de motor in een bepaald toerental te houden. Als ik wat met de timing speel wordt het wel wat minder, maar het is niet weg. Dat gehunt, vind m'n staart / gyro namelijk niet zo leuk.

Met throttle type fixed heb ik er geen last van... alleen start hij dan als een gek op.

de softstarts zijn alleen voor de govenor functie.
mijn govenor hunt ook als een ideoot naar de juiste headspeed, in govenor low, maar op govenor high werkt het perfect.

ik heb de laatste revisie beta software

Euh, softstart werkt ook in auto calibrating mode hoor. Geen idee of het bij fixed ook is, heb het nog nooit geprobeerd.

Beide governers geprobeerd? De mijne heeft er niet zo'n last van :?

Niels

hmm auto calibrating heb ik niet geprobeerd, maar in mijn vliegtuig maakt het geen zier uit hoe ik hem zet, springt altijd even hard aan

laatste software versie. met de govenor High heeft hij veel minder last dan met de low. maar ik vind het nog steeds heel vervelend.

Met de auto calibrating start hij ook nog als een gek op. :(

Het is overigens een phoenix 25 met een razor 350 motor.

stuur eens een mailtje naar de europese importeur hierover. Deze gaat volgende week naar Castle Creations toe. Ik heb ook al enkele kleine dingen doorgegeven om na te kijken of op te lossen.

de softstarts zijn alleen voor de govenor functie.
mijn govenor hunt ook als een ideoot naar de juiste headspeed, in govenor low, maar op govenor high werkt het perfect.

Nou bij mij anders niet hoor, ik heb een CC35, CC45 en 2x CC60 en bij alle is er een zeer duidelijk verschil tussen de verschillende opstart modes in auto-calibration, zowel in V1.021R als in 1.07B
Gelukkig werkt het want met grote buitenlopers trek je nogal wat piekstroom bij een snelle start, dus ik heb die soft start wel aanstaan..

Menno

Back