solderen

• Topicstarter Topicstarter Acropilot
  • Startdatum Startdatum
ik ben zojuist gaan kijken naar men motor en nergens is er iets gemarkeert...
het is een permax speed 400, en aan de buitenkant van de motor bij een van de polen zijn er 3 kapjes of weet ik veel.

ook heb ik sinds kort gemerkt dat men regelaar wat raar ruikt.
en ik heb hem noh nooit gebruikt... hoe komt dat?
en het kan toch niet zijn dat hij kapot is ofzo?

greets

store_speed400.jpg

Als het goed is ziet de motor er zo uit.
Er staat een + bij de ene pool en een - bij de andere.
Even goed kijken, en anders gewoon even eraan solderen, prop erop en kijken of de motor de goede kant op loopt.

De luchtstroom moet dan zo lopen als ik hier even snel getekend heb:
motor.jpg

Ook bij het monteren van de prop moet de tekst die op de prop staat naar de staart wijzen.

Je regelaar brand niet zomaar door hoor.
Zeker als je hem nog niet gebruikt hebt.
Probeer het eerst maar uit, en maak je niet zo druk.
Werkt die niet, ga je gewoon ff terug naar de winkel.

die stekkers aan je regelaar hoef je niet die ronde buisjes te doen maar kan je gewoon krimpkous doen

mpx%20stekkers.jpg

zo die stekkers... heb je er wat aan ?

kan wel maar kun je beter niet doen bij vliegtuigen ik heb het wel eens op mijn boot gedaan en toen moest ik zwemmen omdat het plastic gesmolten (door de hoeveelheid hitte zoveel trok de motor aan ampere) was ook nog eens kortsluiting waardoor mn regelaar is doorgebrand ontstaan

Om te voorkomen dat het plastic smelt????

Zet je stekkertje goed vast. Gebruik een smalle punt aan je bout, verwarm niet te lang, steek stekker en contrastekker in elkaar. Dit laatste voorkomt dat mocht er onverhoopt toch zacht kunststof ontstaan dat dan de pennetjes niet scheef gaan staan. De stekkers zitten immers in elkaar en dus blijven de posities gewaarborgd.

Back