Solo 180 Pro 3D

Beste Forumleden,

Is er iemand die bekend is met de Solo 180 pro 3d? Heb er eentje via marktplaats gekocht, uiteraard een risico..maar voorzover ik kan beoordelen werkt alles. behalve dan dat hij niet of nauwelijks te vliegen is. Gaat tollen als ik em toch laat opstijgen..:confused:

De staart draait volledig weg tegen de klok in, zelfs bij vol tegensturen. Het is net of het toerental te laag is, daarbij als je een beetje optoert kantelt hij direct naar rechts en raakt de rotor de grond...
Ik heb ook een HK450 Pro en een Solo 100 pro 3d, ben nog beginner maar die beide kan ik redelijk van de grond krijgen en hooveren etc, de HK is nog nooit echt gecrashed. De 100 is ook best goed te vliegen dus daar zit het hem niet echt in, heb het idee dat ik iets niet goed doe.

Iemand tips?

Beste Forumleden,

Nouh ben ondertussen maar aan het sleutelen gegaan, de staartrotor draait gewoon maar toen ik er aan draaide bleek de hoofdrotor niet meet draaien, heb hem open geschroefd blijkt de binnenzijde van het tandwieltje gestript, dus waar het op de TT as zit. De rotor draaide dus ws te langzaam of ging als er wat vermogen gevraagd werd gewoon slippen, dus nieuw bestellen helaas...

Nouh ja wie weet heeft iemand anders nog wat deze info;)

Ben overigens benieuwd naar ervaringen. van forumleden.

kees

Hoi Kees de ervaringen met de 180 zijn verschillend. Er zijn zelfs forumleden die er niet meer mee vliegen omdat de tandwielen vanzelf los komen. Hij is zelfs een keer gratis weggegeven bij HK bij orders welke je bestelde. Kort om denk dat het niet de meest betrouwbare helicopter is al heb ik hem zelf niet. Hij is er ook van robbe de arrow 1.8 is exact de zelfde heli en zender alleen robbe branding.

2de hands kopen is inderdaad altijd een risico. Waarom doen mensen hem weg, hoevaak is hij gecrashed, zeker als je hem niet hebt zien vliegen, weet niet wat je er voor betaald hebt denk wel dat ik weet waar je hem gekocht hebt. hij was overigens nieuw in de winkel 179,-euro RTF.

groet en succes ermee
DD

Back