Snel heen en weer slaan, zou een hunt moeten zijn. iig, zo noemen we het in de volksmond.
een hunt duid doorgaans op een gain waarde die te hoog is.
Maar een hunt is doorgaans snel, agressief, maar niet groot. 120 graden vind ik een beetje veel voor een hunt..
Te weinig gain kan ook voor een wapperende staart zorgen, dan gaat deze doorgaans "rustig" heen en weer. Kan zelfs voorkomen dat de staart wegslaat.
Op zich niets wat een ervaren Trex 450 vlieger niet op zou kunnen lossen..
Die heli heeft doorgaans ook zat probleemgebieden in de staartregio.
Maar, ff mn gedachten:
Let wel, ik ken die heli absoluut niet. Van een googlefoto zie ik dat de staart torque tube is aangedreven, en dat de heli cp is.
- het betreft hoover. en blijkbaar alleen hoover, aangezien het tijdens opstijgen niet vookomt. Wat is anders: tijdens hoover is het te verwerken koppel iets minder, dus zit de aansturing van de staart over een ander vlakje te schuiven.
De mogelijkheid bestaat dat de staartaansturing (van servo tot bladhouder) een beetje zwaar loopt, of een paar zware punten heeft.
Servo duwt hem erdoor, en overshoot dan. hij corrigeert deze overshoot, en moet weer door dat zware punt, en overshoot weer.
- Speling. als de servo strak probeert te sturen, maar zijn commando komt pas na een haf uur aan, heeft die staart allang weer iets nieuws gedaan.
veel speling = niet best. En ook dat komt vaak als eerste in hoover naar voren.
- gain: Hou ik ff buiten beschouwing. nogmaals, gevorderd vlieger heeft al aan de gain geschroefd, ik ga er ff niet van uit dat dit niet gelukt is.
- servo zelf.. kan natuurlijk dat de servo af fabriek op het randje zit, en net zijn specs niet haalt. dan krijg je ook rare dingen.
maar daarnaast, jouw vorige servo is niet voor niets afgefakkelt.
Dat doet een servo doorgaans niet zomaar. Ook niet met een crash.. Dus loopt alles wel soepel, moet hij niet teveel kracht zetten om de staart aan te sturen? Loopt hij aan de uiteinden van de slag aan? dat kan een servo nl in 1 keer slopen..