solp pro 270 en msrx ervaring

hallo indoorvlieger,
kun je die ontvangers zo maar uitwisselen en past dan alles weer zoals motor en servos.
kun je hem dan ook met de zender van de 270 vliegen of heb je dan een andere zender nodig, bijv dx6i of iets dergelijks.
het is inderdaad zo, ik heb het geprobeerd toen ik de nieuwe ontvanger er in zette, dat de servos maar een heel klein stukje op en neer gaan, bij de msrx is de uitslag veel groter.
is die uitslag op de 270 niet te vergroten of gaat dat allen maar op de manier zoals jij dat gedaan hebt.
wat die msrx betreft, zou het veel schelen als ik die zou vliegen met een dx6i in plaats van een dx5e. de dx6i is in te stellen, dx5e niet. zou dat veel verschil maken of zou dat maar minimaal zijn. de dx5e zat bij de phoenix sim.

grfr

Het is plug en play. Alle stekkers los, stuurstangen los, 2 schroefjes, en de oude ontvanger is eruit. Andere erin zetten is de omgekeerde procedure. Helaas kun je de 260 ontvanger niet binden aan de 270 zender.

Er is misschien een manier om deze procedure niet te hoeven uitvoeren, als we er eens achter konden komen of met de 270 zender ook de eindpunten van de servo's opnieuw te programmeren zijn, wat op de 260 wel kan. Daar kun je, middels een verborgen menu, alles aanpassen. Bij de 270 is inmiddels wel ontdekt hoe je in subtrim mode kan komen, maar EPA (End Point Adjust oftewel servo-uitslag instelling) is nog niemand gelukt op de 270.

Erg jammer, want verder heeft de heli geen noemenswaardige minpunten, en wel flinke pluspunten.

Q1: Does this heli still have subtrim, like the 260 and 320?

A: At first this option didn't appear present, as the TX of the 270 lacks the button on the back, that is used on other helis to access subtrim mode. But it's still there, it just needs a little different procedure to access it. Push down on the right stick, the one you use to switch between low and high rates, hold it down, and then push down the left stick 3 times. That will put the TX in subtrim mode. Unlike on the 260 and 320, in subtrim all controls still work, even the rudder. So it's possible to fly normally in subtrim mode. When finished trimming, one click on the left stick will put the TX back in normal mode.

Dus rechter stick indrukken, alsof je tussen high en low rate zou schakelen, en dan de linker stick 3 keer indrukken.

bedankt, maar wat kan ik dan anders regelen dan met de trim knoppen op de zender.
ik vlieg pas kort(week of 8) en weet er dus nog niet zo heel van van.

grfr

Met subtrim kun je trimmen terwijl de trims in het midden blijven. Je blijft dus naar beide kanten evenveel uitslag houden. Nu is dat effect met een paar klikjes trim te verwaarlozen, meestal gebruik je het op de staart, daar is vaak wel een aantal klilkjes trim nodig, en dan kun je een beter resultaat krijgen als je hem eerst in subtrim-mode al vrijwel in het midden zet. Vliegt je heli goed zonder dat 1 van de trims erg ver uit het midden staat, dan heb je subtrim niet nodig.

ik heb zaterdag een dx6i gekocht en daar wat instellingen voor de Msrx ingezet Endstra scheelt dus echt heel erg veel. de heli is nu veel beter onder controle te houden, ik kan naar mate het beter gaat de instellingen natuurlijk aanpassen.
de instellingen heb ik van het internet.

grfr

Waarschijnlijk zit in die instellingen een dosis expo op rudder, om de reactie minder gevoelig te maken. Zo voorkom je ook deels dat de swash gaat "resetten" bij het sturen van rudder. Een beetje een truukje, maar het schijnt wel te werken. Je zou bijna denken dat Blade dit er express in heeft gestopt om de verkoop van losse zenders te stimuleren...

ik heb ondertussen het hooveren met de msrx goed onder controle maar als ik een cirkel wil vliegen en rudder geef breekt de neli helemaal uit en gaat vrolijk om zij as en tergelijk tijd acheruit. Is dit nu een instelling die ik moet aanpassen of is dat mijn te korte vliegervaring.
moet ik misschien een mix instelling in de dx6i maken?

grfr

ik heb ondertussen het hooveren met de msrx goed onder controle maar als ik een cirkel wil vliegen en rudder geef breekt de neli helemaal uit en gaat vrolijk om zij as en tergelijk tijd acheruit. Is dit nu een instelling die ik moet aanpassen of is dat mijn te korte vliegervaring.
moet ik misschien een mix instelling in de dx6i maken?

grfr

Dat is nu precies het probleem met de mSR x en rudder. Houd de heli maar eens in je hand, met bladen lichtjes draaiend, en geef dan rudder, je zal zien dat je swash ook gaat bewegen, wat niet hoort, immers de heli is niet van positie veranderd. De mCP x, die dezelfde 3 as gyro heeft, doet dit niet.

@Bernard.
ik heb de travel adjust voor rudder voor zowel naar links als naar rechts op 125% gezet, en de mixen uit. Hij is misschien iets rustiger met draaien, maar er blijft voor mij een groot probleem en dat is dat als de staart naar links draait(dus een rechtse bocht) de heli toch ook snel schuin links naar achteren gaat vliegen en vervolgens als de staart 180 graden gedraaid is(neus richting mij) weer met een flauwe bocht richting mij vliegt, dan draait hij weer en doet vervolgens weer hetzelfde rond.
Bij het maken van de bocht naar rechts geef ik rechts rudder, wat voorwaarts en wat rechts aileron.
het worden dus eigenlijk hele platte cirkels in plaats van mooie ronde. De heli lijkt eigenlijk wat om zijn as te willen draaien, het lijkt als of de staart te hard gaat tov de voorwaartse snelheid. Je moet toch ook langzame cirkels kunnen vliegen.

grfr

Back