Solution 2.0

Ik heb zondag voor de eerste keer met mijn nieuwe solution 2.0 van simprop gevlogen.
Het is een prachtige acro zwever met 2.86m span.
Ik heb er een Feigao met vertraging inzitten die 110A trekt bij 3 lipos.
Hij vliegt heel mooi, maar rolt wat exentrisch.
Kan mij iemand zeggen welke uitslagen ik moet hanteren om hem mooi rond zij as te laten rollen.
Nu heb ik de instellingen vanuit de handleiding genomen en deze zijn:
Rolroeren 25mm up en 7mm down gemixt met 15mm richting.

ik denk dat je voor mooie rollen alleszins het richtingsroer niet mag meemixen. Zo doe ik het toch op mijn Solution (1.0). Bij gewone bochten zelf richting bijgeven.
daarna zou het een kwestie moeten zijn van spelen met het differentieel totdat ie mooi rolt
En 110A? Da's de moeite... ben blij voor m'n portefeuille dat de mijne een hellingkist is gebleven :-)
Foto?

gewicht

Als hellingskist heb je dan wel een ferm gewicht in de neus moeten steken
of niet?
Ik heb me laten vertellen da dit toestel wel wat moet wegen om hem strak te laten vliegen, dus als hij te licht zou zijn zou hij ook nie goed vliegen

Als hellingskist heb je dan wel een ferm gewicht in de neus moeten steken
of niet?
Ik heb me laten vertellen da dit toestel wel wat moet wegen om hem strak te laten vliegen, dus als hij te licht zou zijn zou hij ook nie goed vliegen

de mijne is onlangs gecrashed en is nu in herstelling, ik heb het lood dus even kunnen wegen :-)
280g lood en een 140g ontvangeraccu zitten zo ver mogelijk in de neus
als ik me niet vergis zit het totaalgewicht rond de 2700g, dus het aandeel lood valt nog redelijk mee. Met een moderne elektro setup zou er niet zo veel meer bijkomen lijkt me... misschien toch het overwegen waard, dan wordt er alleszins meer mee gevlogen!
Maar eerst de romp fixen :(

Hallo,
Voor axiale rollen zul je de differentiatie terug moeten brengen.
Met het omlaaggaande roer op 30% tov het andere roer zweeft het model het beste, met de minste richtingroer input. Hoe minder differentiatie je zet, hoe mooier het model zal rollen, maar je zult wel meer met richting moeten vliegen.
Het blijft een keuze, tussen optimaal zweven en mooie rollen. Ik heb ook wel eens 2 geheugens geprogrammeerd, 1 voor mooie rollen, 1 voor lekker zweven.

Het zwaartepunt aftrimmen helpt ook. een voorlijk model neigt tot barrel rolls.
Als je met een erg achterlijk zwaartepunt vliegt, moet je wel veel met hoogte sturen om de snelheid correct te houden.

Groet,
Gerben

Back