Some like it hot

Ik heb vanmiddag nog even testgevlogen.

Mijn poging om hem minder zenuwachtig te maken lijken gelukt.

Ik heb de trailing edge een paar graden V stelling gegeven waardoor een klein beetje washout (tip verdraaing) ontstaat.

Het resultaat is verbluffend. Zo als hij nu vliegt kan zelfs een beginnend piloot er mee overweg. Natuurlijk gaat de extra stabiliteit ten koste van de
kunst vlieg eigenschappen.

Daarom zoek ik nu naar een methode om de washout instelbaar te maken waardoor je het vlieggedrag zelf kunt bepalen.

Wordt vervolgd.

GJ

Ik heb geprobeerd een video op te nemen van de Crossbow vliegend.

Hij is moeilijk te volgen met zo'n dig. cameratje, dus het resultaat is niet erg goed. Ik heb hem toch maar op mijn site gezet onder "crossbow video"

GJ.

Niks mis met die video hoor. :P Mooi man! Haast niet voor te stellen dat je die gewoon op kunt rollen. :D

BasK zei:
Bij een aantal vliegerwinkels kun je de volgende zweefvliegtuigjes kopen:
.........
Misschien makkelijk aan te passen voor R/C met electomotor? Of zou hij dan teveel lift hebben, aangezien het een zwever is?

Teveel lift heb je niet snel last van. Ik denk dat het zelfs lastig is om de vleugelbelasting niet te hoog te laten worden.
Met de grootste (90cm) maak je de meeste kans. Voor de kleinere moet je ervaring met indoor/parkflyers hebben om het succesvol te krijgen.

Hallo allemaal,

het is van mijn kant een beetje stil op het moment.

Dit komt omdat ik voor mijn werk de laatste weken
in het buitenland ben, en alleen op zaterdag even thuis ben. Dus voorlopig ligt het even stil. Ik hoop binnenkort weer wat meer thuis te zijn zodat ik weer" fullspeed" aan de gang kan.

Ideeen borrelen bij mij alweer voldoende op, if I only had time.

Keep you informed.

G.J.

Hallo allemaal,

Ik heb weer wat tijd gevonden.

Ik ben momenteel druk bezig een bouwbeschtijving te maken, met heeeel veeeel fotos.

Is nog niet helemaal klaar maar het wordt wel wat.

Ik zal wel een kleine vergoeding voor de beschtijving moeten vragen want het gaat allemaal behoorlijk in de papieren lopen, nog af gezien van de tijd die ik er aan besteed heb.

Nog wat fotos.

GJ.

displayimage.php

displayimage.php

displayimage.php

displayimage.php

goed bezig! ben erg benieuwd naar de bouwtekeningen. Het maken van vleugels zal het probleem niet zijn (heb vlieger bedrijf contacten)

Die Carbon falcon heb ik hier hangen en ik moet zeggen het vliegt leuk en aardig, maar is bijna niet te vliegen met wat wind, en echt alleen maar geschikt voor de windstille avonden. Daarnaast zijn de servo's die erbij zitten niet echt berekend op hardere landings. Voor de rest is het een heel leuk ding om lekker dichtbij te vliegen. Bij verderaf en laag vliegen, en dan bedoel ik nog geen 100 meter van mij af dan verkijk ik mij heel vaak op de richting en stuur dan ook vaak verkeerd wat dan weer niet meer te corrigeren valt en eindigd in een slechte landing.

De bouwbeschrijving is af, 19 pagina's met heeeeel veeeel bouwfotos in engels of nederlands.

Wie interesse heeft kan hem bestellen door mij een email te sturen, Ik stuur hem dan per email
(PDF 4Mb)

Ik vraag er wel 5 euries voor als tegemoetkoming in de kosten en de vele tijd die er in zit.
zie ook,
http://home.quicknet.nl/qn/prive/gjkuiper/

GJ.

Back