Het is al een hele tijd geleden door omstandigheden, maar gisteren en vandaag heb ik mijn heli nog eens meegenomen naar het werk en een collega er naar laten kijken.
Gisteren heeft hij wat aanpassingen gedaan in de zender want de swashplate bewoog in de verkeerde richting als je naar links of rechts bewoog (cyclic is het dan dacht ik) en nog een aantal dingen heeft hij gereversed.
Toen hebben we eens een test gedaan om te zien wat het resultaat was en bij het optoeren waren er nog geen problemen, maar toen ik wou corrigeren naar rechts, stopte de bladen direct en ze stonden ook heel fel gedraaid waardoor ze heel veel lucht weerstand kregen, dus daarom die directe stopbeweging.
Vandaag heeft hij die nog eens onder handen genomen en er op gespeculeerd/goed op nagedacht en kwam tot de vaststelling dat de bladen terug moesten gedraaid worden gelijk ze in het begin stonden dus leading edge control, net zoals de originele rotorkop van de mini titan. Omdat je anders een te grote overbrenging hebt op de bladen als je je cyclic stick maar al een beetje naar links of recht beweegt, want de hoek van de bladen veranderde dan ook heel fel.
Nadat die terug op leading edge control stond en terug wat aanpassingen gedaan had in de zender omdat de swashplate niet goed reageerde werkte alles terug zoals het moest, maar het enigste wat ik nog moet doen is de graden van de bladen nauwkeurig instellen alhoewel ik er al heb mee gevlogen.
Ik heb die 3 maanden niet meer buiten gevlogen, maar wel af en toe met de simulator (phoenix rc) op de computer.
Dus toch een eind goed al goed verhaal
Gisteren heeft hij wat aanpassingen gedaan in de zender want de swashplate bewoog in de verkeerde richting als je naar links of rechts bewoog (cyclic is het dan dacht ik) en nog een aantal dingen heeft hij gereversed.
Toen hebben we eens een test gedaan om te zien wat het resultaat was en bij het optoeren waren er nog geen problemen, maar toen ik wou corrigeren naar rechts, stopte de bladen direct en ze stonden ook heel fel gedraaid waardoor ze heel veel lucht weerstand kregen, dus daarom die directe stopbeweging.
Vandaag heeft hij die nog eens onder handen genomen en er op gespeculeerd/goed op nagedacht en kwam tot de vaststelling dat de bladen terug moesten gedraaid worden gelijk ze in het begin stonden dus leading edge control, net zoals de originele rotorkop van de mini titan. Omdat je anders een te grote overbrenging hebt op de bladen als je je cyclic stick maar al een beetje naar links of recht beweegt, want de hoek van de bladen veranderde dan ook heel fel.
Nadat die terug op leading edge control stond en terug wat aanpassingen gedaan had in de zender omdat de swashplate niet goed reageerde werkte alles terug zoals het moest, maar het enigste wat ik nog moet doen is de graden van de bladen nauwkeurig instellen alhoewel ik er al heb mee gevlogen.

Ik heb die 3 maanden niet meer buiten gevlogen, maar wel af en toe met de simulator (phoenix rc) op de computer.
Dus toch een eind goed al goed verhaal
