soort accu en soort zender in boot

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal

Ik ben van plan om de zwarte zee met kunstof romp te gaan bouwen.
Heb wel even een vraag over wat deze boot aangewicht max kan hebben.
Dit ivm inbouw accu en wat voor soort zender kan ik het beste gaan kopen tzt ik denk er wel over na om niet alleen links en rechts en voor en achteruit te gaan varen. Maar ook om extra dingen zoals geluid en blusser en of radar wat werkt erop te gaan zetten.
Ook had ik het idee om de voorsteven met hardhout te verzwaren en de achtersteven ook dit natuurlijk binnen in de romp om het schommelen wat tegen te gaan. Is dit een goed idee of zijn er andere opties voor mogelijk.

Wie kan mij helpen vr gr martin

hey

ik weet niet hoe groot hij moet worden maar het zou een optie kunnen zijn om op de gehele bodem van het schip de acus te leggen helpt ook een beetje tegen het schommellen :thumbsup:

gr lala

Marting,

Ik heb zelf de ZZ, en deze uitgebouwd met een Blusser, welke ook kan draaien d.m.v. servo. regelbare verlichting, rookgenerator, pompje e.d.

Maar ik kan je wel vertellen dat + nog de 2 accu's van 6V 4Ah toch wel op het streefgewicht zit. je zult er heel misschien nog wat gewicht achterin kunnen zetten, maar in jouw geval kun je alles nog mooi gaan schuiven.

Ik kan je zo mijn totaal gewicht niet geven ( geen weegschaal in huis opt moment ) maar ik zou dus de voorsteven en achtersteven niet gaan opvullen met blokken hout. Spaar wat je sparen kunt iig.

Groet,
JEremy.

verzwaren en nieuwe opties

Hallo Bedankt voor de tips

Had zelf ook zoiets van wat lood onderin neer te leggen zodat het gewicht goed verdeeld wordt. Ga het testen in de badkuip tzt.

Maar ben zelf niet zo happy met de dikte van de romp.
Is het misschien dan ook nog een optie om de romp van buiten met glasvezel te versterken en daarna te gaan plamuren zodat die ook stevig wordt

Had tevens een idee voor de pomp van de brandblusser als ik de slang door de romp zou doen en daar een messingpijp in te drukken zodat de slang dan uiteen gedrukt wordt en goed zou afsluiten zodat er geen water in zou lopen.

Vraag dus ook is het verstandig om de romp te verstevigen met glasvezel zodat de boot daardoor wat zwaarder wordt en solider. Heeft iemand hier ervaring mee?

gr Martin

verzwaren met hout

Dan laat ik die houten blokken wel weg speelde zo met enkele gedachten je hebt gelijk de ruimte heb ik wel nodig dan.

Marting,

Ik kan je zo mijn totaal gewicht niet geven ( geen weegschaal in huis opt moment ) maar ik zou dus de voorsteven en achtersteven niet gaan opvullen met blokken hout. Spaar wat je sparen kunt iig.

Groet,
JEremy.

hey

ik weet niet hoe groot hij moet worden maar het zou een optie kunnen zijn om op de gehele bodem van het schip de acus te leggen helpt ook een beetje tegen het schommellen :thumbsup:

gr lala

Het wordt de ZZ van plusdminus 90 cm had zoiets van om de onderste houten plaat iets te verhogen en daaronder wat lood te gaan verdelen voor een zo laag mogelijke gewichtsverdeling bij de kiel. En daarboven dan de plank te plaatsen voor de electronica en accu's e.d.

Bedankt voor de tip

gr martin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back